אובמה: "לנתניהו אין חלופות להסכם הגרעין"

נשיא ארה"ב תקף אמש שוב את ראש הממשלה בנימין נתניהו, על רקע הסכם הגרעין המתגבש עם איראן וטען כי ביקש מנתניהו חלופות להסכם אך "עדיין לא קיבלתי תשובה טובה לזה" (עולם)

(אבי אוחיון - לע"מ)

הסכם הגרעין: נשיא ארצות הברית ברק אובמה, ממשיך לתקוף את ראש הממשלה בנימין נתניהו, על רקע המחלוקת ביניהם בנוגע להסכם הגרעין עם איראן.

במסיבת עיתונאים שקיים אמש (שבת) בפנמה, אמר אובמה: "יש מדיניות ויש לחץ פוליטי בתוך ארה"ב. כולנו יודעים את זה. ראש ממשלת ישראל מתנגד לזה עמוקות. אני חושב שהוא מאוד ברור בעניין".

לדבריו, "אני חזרתי ושאלתי אותו, מה האלטרנטיבה שאתה מציע, שאתה חושב שתעשה את זה פחות סביר שאיראן תשיג נשק גרעיני? עדיין לא קיבלתי תשובה טובה לזה", תקף אובמה.

אובמה תקף גם חברי קונגרס רפובליקנים שונים, שלטענתו "מתנגדים לכל הסכם, ומנסים להשתמש בטיעונים של נהלים כדי לשבש סיכוי להסכם".

בנוגע להסרת הסנקציות אמר אובמה, כי לא יאפשר את הסרת כל הסנקציות. הוא הוסיף, כי מוקדם לקבוע שהסכם סופי אכן יתקבל בסופו של דבר: "עדין לא סיימנו. הצלחנו להשיג מסגרת מדינית, שמספקת וידוא חסר תקדים של מה שקורה באיראן למשך שני העשורים הבאים ולהסיג בצורה משמעותית את הצנטריפוגות, לקטוע כך מסלול להשגת נשק גרעיני ובתמורה להסיג סנקציות בשלבים ובצורה שתאפשר לנו לחדש אותן במהירות אם איראן תפר את ההסכם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר