אחרי 57 שנה: ברק אובמה וראול קסטרו נפגשו

אחרי 57 שנה בהם שרר נתק בין ארצות הברית וקובה, אמש נפגשו לראשונה הנשיא האמריקני ברק אובמה והנשיא הקובני ראול קסטרו. בקרוב תוצא קובה מרשימת מדינות הטרור (עולם)

נשיא ארה"ב ברק אובמה מודיע על חידוש היחסים עם קובה (הבית הלבן)

פגישה היסטורית: אחרי 57 שנה בהם נשיא אמריקני לא נפגש עם מקבילו הקובני, אמש (שבת), נפגשו לראשונה נשיא ארצות הברית ברק אובמה ונשיא קובה ראול קסטרו.

הפגישה, שארכה כשעה, התקיימה בשולי ועידת ראשי מדינות אמריקה, שהתקיימה בפנמה, ובמהלכה הדגיש אובמה כי יש לפעול במהירות לפתיחת השגרירויות בארה"ב ובקובה. כמו כן צפוי אובמה כבר בימים הקרובים להורות על הסרת קובה מרשימת מדינות הטרור.

אובמה מודיע על חידוש היחסים עם קובה, בדצמבר האחרון (צילום: הבית הלבן)

במסיבת העיתונאים, שקיימו השנים, אחרי הפגישה אמר קסטרו: "יכולים להיות בינינו הבדלים אבל אפשר לנהוג בכבוד. אנחנו מוכנים לדון על הכול אבל אנחנו מבקשים לנהוג בסבלנות. הרבה סבלנות. יכול להיות שאנחנו לא מסכימים על משהו היום, אבל נוכל להסכים עליו מחר".

קודם לכן, בזמן נאומו בוועידה, שיבח קסטרו את אובמה, ואמר שהוא אינו אחראי למשטר הסנקציות נגד מדינתו. לקסטרו, כמו ליתר המנהיגים, הוקצבו 8 דקות בלבד לנאום, אך קסטרו הודיע כי הוא ינאם 48 דקות, כשהוא מנמק זאת בכך שקובה הוחרמה במשך 6 ועידות ו"חייבים לו" את הזמן הזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר