המו"מ הקואליציוני: המפלגות החרדיות לקראת חתימה

המפלגות החרדיות ש"ס ויהדות התורה צפויות לחתום כבר במהלך השבוע הקרוב על הסכם קואליציוני עם מפלגת 'הליכוד'. בנתיים, ליברמן מבהיר כי לא ישב בממשלת אחדות (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
רה"מ בנימין נתניהו (צילום: נתי שוחט - פלאש 90)

בחירות 2015 • מרכיבים ממשלה: אם לא יהיו דרמות של הרגע האחרון הרי שהמפלגות החרדיות ש"ס ו'יהדות התורה' יחתמו כבר במהלך השבוע הקרוב על הסכם קואליציוני עם מפלגת 'הליכוד' וראש הממשלה בנימין נתניהו.

במהלך החג נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם יו"ר ש"ס אריה דרעי פעמיים, השיחות היו ארוכות והתקיימו במעונו של נתניהו ברחוב בלפור בירושלים כאשר הצדדים סיכמו את הפגישות כ"חיוביות".

פגישה דומה קיים נתניהו במהלך החג עם ראשי מפלגת 'יהדות התורה'.

בכירים בש"ס אמרו בשיחה עם "כיכר השבת" כי ראש הממשלה אמר לדרעי שלא ייקח ממנו את מנהל מקרקעי ישראל למרות הדרישות של יו"ר 'כולנו' משה כחלון. "האפשרות היחידה שמנהל מקרעי ישראל תעבור ל'כולנו' היא בהסכמת ש"ס", אומרים בליכוד.

גם ב'יהדות התורה' מסכמים את השיחות עם נתניהו וצוותי הליכוד כשיחות מוצלחות, לדבריהם ראשות ועדת הכספים תהיה בוודאי בידיו של משה גפני, כך שגם שם מעריכים שבמהלך השבוע ייחתם הסכם קואליציוני.

ובינתיים המשא ומתן בין הליכוד ל'הבית היהודי' עדיין תקוע, בנט נשאר בדרישתו לקבל את תיק החוץ, בליכוד לא מתכוונים להיכנע ומציעים לו את תיק החינוך. מחלוקת נוספת היא תיק הדתות, תיק שגם בתנועת ש"ס דורשים.

בשבוע הבא צפוי נתניהו לבקש מהנשיא הארכה לתקופת הזמן בו הוא צריך להציג ממשלה. יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן, שגם המשא ומתן איתו לא מתקדם, אמר הבוקר ל'קול ישראל' כי "נראה שנתניהו מושך זמן במו"מ הקואליציוני, אולי כדי להביא להקמת ממשלת אחדות. "ישראל ביתנו" לא תשתתף בממשלה כזו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר