קוד 102: כך תדעו אם החמץ נאפה לאחר הפסח

רבים מקפידים לאכול מוצרים שנאפו לאחר הפסח, ישנם המקפידים לאכול רק כאלו שגם נטחנו רק לאחר הפסח, כיצד נדע אם המוצר באמת כזה? כך תפענחו את קוד היצור (פסח)

לחם (צילום: פלאש90)

חג הפסח מאחורינו, וכעת הגיע הזמן למלאות את המדפים שוב במוצרי החמץ. רבים מקפידים שלא לאכול מחמץ שנמכר לגוי, אלא דווקא מוצרים שהוכנו לאחר הפסח.

ישנם כאלה המסתפקים ב"נאפה לאחר הפסח", שמשמעו שהקמח ויתר מרכיבי המוצר כבר שכנו במחסני המפעל ונמכרו לגוי, ורק יוצרו לאחר חג הפסח. ויש את המהדרים המקפידים על "נטחן לאחר הפסח", או "נאפה מקמח שנטחן לאחר הפסח". אולם, לעיתים מתברר כי המוצר לא באמת נאפה לאחר הפסח, אלא דווקא לפניו, אם כן כיצד נוכל לדעת מתי באמת הכינו את המוצר שרכשנו?

האפשרות הפשוטה והקלה, היא תאריך היצור. בחלק גדול מהמוצרים מופיע בצורה ברורה התאריך בו יוצר המוצר, דבר המחויב להיכתב. אך ישנם מוצרים שהם תאריך היצור לא נכתב בצורה הרגילה, אלא ב"קוד יצור", המכיל בתוכו מספרים שונים המשמשים את המפעל לצרכי מעקב ובקרה.

אך גם בתוך הקוד, ישנם ספרות שיכולות ללמד אותנו מתי בדיוק הוכן המוצר. השיטה המקובלת היא למספר את כל הימים שבין ה-1 בינואר ל-31 בדצמבר, כשכל יום מקבל מספר עוקב, וכך הוא מצויין בקוד היצור בתוספת השנה.

היום יום ראשון הוא היום ה-102 מתחילת השנה הלועזית, ואם כן קוד היצור שלו אמור לכלול את הספרות 15-102, כלומר היום ה-102 בשנת 2015. לעיתים הקוד כולל רק את הסיפרה האחרונה של השנה, כלומר "5102". יתכן וישנם מוצרים שהספיקו ליצרם לפני חצות ליל אמש, והם בקוד 101.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר