ויהי בנסוע

רבבות בהלוויית הגאון רבי חיים גריינמן זצ"ל • תיעוד

רבבות בני אדם משתתפים בהלוויתו של הגאון רבי חיים שאול גריינמן זצ"ל בבני ברק • אחרי הטהרה במקווה הפרטי שלו מתחת לבית המדרש החל מסע הלוויה • ראשון הסופדים היה הגר"ד לנדו, אחריו, ספד אחיו הגאון רבי מאיר גריינמן סיפר על הייסורים שהגר"ח ביקש לקבל וקיבל • צפו בתיעוד (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ג בניסן תשע"ה | 12.04.15
מסע הלוויה (צילום: מוטי קרליץ)

ויהי בנסוע: רבבות משתתפים בשעה זו (ראשון) בבני ברק, בהלווייתו של הגאון רבי חיים שאול גריינמן זצ"ל, שנסתלק ביום שביעי של פסח והוא בן 89. הלוויה מתקיימת תחת גשם שוטף, שאילץ את המשתתפים להשתמש במטריות.

בבוקר הובאה גופתו למקווה הפרטי שלו מתחת לבית מדרשו, שם נערכה הטהרה, כשעל פי צוואתו אין להכניסו לבית המדרש, ולכן מיד לאחר מכן הוכנסה הגופה לרכב החברא קדישא. בנוסף, הורה שלא להכריז על פטירתו ברמקולים.

מסע הלוויה החל באמירת שלושה פרקי תהילים על ידי הגר"מ בויאר, זאת בעקבות בקשתו בצוואה שהציבור יתפלל עליו במשך כל השנה הראשונה בכדי שינצל מחיבוט הקבר.

לאחר מכן הספיד ראשון הסופדים הגאון רבי דב לנדו ראש ישיבת סלובדקא. הגר"ד דיבר על אישיותו התורנית הדגולה של המנוח ועל היותו אחד מגדולי תלמידי מרן ה"חזון איש" זצ"ל, ומי ששימר את שיטתו בקפדנות וקנאות.

אחריו, ספד אחיו הגאון רבי מאיר גריינמן, שסיפר כי לפני כשש שנים, באיסרו חג של פסח, התפלל הגר"ח יחד עם הגאון רבי יידל שפירא, שהקדוש ברוך הוא ייתן לו ייסורים בכדי שיגיע טהור לשמים ויכנס לגן עדן. למחרת היום, נפל הגר"ח וסיפר שהרגיש שמלאך דוחף אותו, ובכך הבין שתפילתו התקבלה. ואכן מאותו יום סבל מיסורים קשים ביותר.

עוד סיפר, כי פעם אמר הגר"ח זצ"ל, כי כשהוא אינו יכול להרים את ראשו הוא חש כאדם הנמצא בבית כלא.

לאחר מסכת ההספדים יצא מסע הלוויה דרך רחוב חזון איש בדרכו לבית החיים "שומרי שבת" שם ייטמן לצד דודו מרן החזון איש זצ"ל.

אחרי מיטתו צעדו גדולי ישראל, רבנים וראשי ישיבות, ובראשם מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ, הגאון רבי גרשון אדלשטיין, הגאון רבי מאיר צבי ברגמן ורבים אחרים.

משעה 10:00 בבוקר, נחסמו לכניסה ויצאת רכבים הרחובות הבאים: עזרא לכל אורכו. חזון איש והרחובות הסמוכים לו - דסלר עד שדרות ירושלים ורחוב נחמיה לכל אורכו. לבאים מכיוון צפון - יש להגיע דרך צומת גהה לכיוון רחוב השומר ולרדת ברחוב עזרא.

מהמשטרה נמסר כי הבאים מכיוון דרום וירושלים יש להגיע דרך מחלף אלוף שדה או גשר גבעת שמואל. בסוף ההלוויה יאספו האוטובוסים את המשתתפים על פי המפה כדלהלן: אוטובוסים לכיוון צפון ימתינו על רחוב עזרא.

אוטובוסים לכיוון דרום - ימתינו בשדרות ירושלים ברמת גן. אוטובוסים לירושלים יחנו ברחוב חזון איש בין הרחובות נחמיה ועזרא.

משטרת מרחב דן מבהירה כי לא תותר כניסת כלי רכב פרטיים לאזור מסע הלוויה. כמו כן המשתתפים מתבקשים להישמע להוראות המארגנים ולשמור על הסדר למען בטיחותם של משתתפי ההלוויה.

מרן הגר"ח קנייבסקי יוצא להלוויה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר