תכנית הרצוג: סנקציות ללא הגבלה במקרה של הפרה איראנית

ראשי המחנה הציוני הציגו בנייר עמדה מפורט את תכנית המפלגה להתמודדות עם הסכם המסגרת בנושא הגרעין בין איראן והמעצמות. הרצוג דורש הפעלה ללא הגבלה של הסנקציות במקרה של הפרת ההסכם על ידי איראן (חדשות, מדיני)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הרצוג (צילום: פלאש 90)

מסמך של ראשי "המחנה הציוני" שהוצג היום (ראשון) מציג את תכנית המפלגה להתמודדות עם הסכם הגרעין בין שש המעצמות ואיראן. "צריך לפעול במהירות כדי לתקן את ההסכם הסופי, ותג המחיר למקרה של הפרה חייב להיות גבוה וכואב" אמר היו"ר יצחק הרצוג לאתר ynet.

חברי הכנסת הרצוג וציפי לבני, ראשי המפלגה, קוראים בנייר עמדה מקיף לקיים "דיון אסטרטגי מקיף ומעמיק עם ארה"ב לגבי כל הנושאים שעל הפרק ולהשלימו לפני ההסכם הסופי". בין היתר הרצוג ולבני דורשים מהממשל בארה"ב "מתן לגיטימציה מראש לכל פעולה שישראל תיאלץ לנקוט לצורך שמירה על ביטחונה במצב שנוצר".

"ביקורת בלתי פוסקת שאין לצדה הצעות קונסטרוקטיביות עלולה להשאיר אותנו קירחים מכאן ומכאן", אמר הרצוג לאתר ynet שפרסם את נייר העמדה. "כדי למנוע זאת אנחנו חייבים לנהל דיאלוג מקיף ואמיץ לפרטי פרטים עם ארה"ב".

במסמך מופיעות הצעות לשיפורים בהסכם המסגרת עם איראן, כמו הסרה מדורגת של הסנקציות בכפוף למתווה מוסכם מראש והסגת תכנית הגרעין.

בנוסף, במסמך נאמר כי אם איראן תפר את ההסכם, הפעלת הסנקציות מחדש תיעשה ללא הגבלה ובאופן אוטומטי. הצעות נוספות במסמך הן להקשיח את ההגבלות על העשרת אורניות ולמנוע שימוש ופיתוח של סרכזות (צנטריפוגות. ב. ניסני) לאורך תקופתו של ההסכם.

מלבד הנושא האיראני, בחלק מהמסמך מופיעה גם דרישה לשיפור היחסים בין ישראל וארצות הברית בים היתר באמצעות שינוי האסטרטגיה הישראלית וחיזוק שיתוף הפעולה של ישראל עם מדינות מתונות באזור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר