"השם קרוב אליכם"

וידאו מצמרר • היתום הטרי ניחם את בני משפחת גרבר

מרדכי ניישטט בן ה-12, בנו של הרב מאיר ניישטט ז"ל מאלעד, שנפטר לפני כחודש וחצי, הגיע לנחם את בני משפחת הרב מרדכי גרבר ז"ל, שנהרג ב"אסון ההלוויה", והעלה דמעות בקרב האבלים. מרדכי אמר למשפחה האבלה: "עכשיו השם קרוב אליכם. כל מה שתרצו תבקשו ומיד תקבלו" • וידאו מצמרר (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

האברך הרב מאיר ניישטט ז"ל מאלעד הלך לעולמו לפני כחודש וחצי, והוא בן 37 בפטירתו. הרב ניישטט השאיר אחריו את רעייתו ושבעה ילדים. אחד מילדיו, מרדכי בן ה-12, הגיע לנחם את בני משפחת הרב מרדכי גרבר ז"ל, שנהרג לפני כשבוע ב"אסון ההלוויה" במהלך הלווייתו של מרן פוסק הדור הגר"ש וואזנר זצ"ל.

מרדכי ניחם את המשפחה האבלה והעלה דמעות בקרב בני המשפחה. "שמי מרדכי ניישטט ואבא שלי נפטר לפני חודש וחצי והוא (מרדכי גרבר י.כ.) הגיע לנחם את אבא שלי וסיפר לנו שני סיפורים שקרו עם אבא שלו ואמא שלו שנפטרו" סיפר מרדכי למשפחה האבלה.

"'פעם אחת כשישן הוא חלם שהוא רואה את אביו לידו והוא מטייל איתו עד לשער של ישיבת 'חכמי לובלין' ואבא שלו התעניין האם קשה לו. לאחר שהוא התעורר הוא פנה לרב וואזנר וביקש שיפתור לו את החלום, ומרן ענה ש'סימן שאבא שלך דואג לך ויעזור לך בכל מה שאתה צריך'".

הילד הוסיף וסיפר: "סיפור נוסף שהיה שסיפר שהיה בבית שלו אחרי החתונה לאחר כמה שנים בהם לא זכה לילדים וחלם שאמא שלו יושבת בבית שלו וצוחקת. הוא שאל אותה למה היא מחייכת, הרי כמה שנים ואין לי ילדים, והיא ענתה 'אל תדאג, שנה הבאה יהיה לך בן' וכך אכן היה".

"אז הוא אמר לנו תתחזקו וכל דבר שאתם צריכים לבקש מהשם תבקשו כי עכשיו הקב"ה יותר קרוב אליכם. ואני יכול להגיד לכם", מספר היתום לאלמנה, "שניסיתי את זה בעצמי כמה פעמים וזה אכן נכון".

הרב ניישטט ז"ל לימד בתלמוד התורה 'קהל חסידים' באלעד, ובשעות הערב שימש כאיש צוות בישיבת מחנובקא. לפני כחודשיים הוא חש ברע ולאחר טיפול רפואי של צוותי ההצלה פונה לבית חולים ואושפז במחלקת טיפול נמרץ. לאחר מכן חלה הידרדרות חמורה במצבו ורופאיו נאלצו לקבוע את מותו.

מכרו ספד לו אז בשיחה עם "כיכר השבת": "עוד קשה לעכל שלא נראה אותו יותר. הוא היה אדם שרק מלדבר איתו היתה תחושה טובה. תמיד היתה לו מילה טובה, תמיד עזר ורצה לעזור. היה לו לב זהב. האהיב את הלימוד על הילדים, שהחזירו לו אהבה. הורים שלחו אליו את הילדים וידעו שהוא השליח הטוב ביותר שלהם. זה לא נתפס. הוא היה אדם מיוחד. זה אבל גדול".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר