"תאווה גדולה לטיולים"

הרב שטיינמן: "יש סכנות בבין הזמנים, צריך להיזהר"

לאור אסונות העבר בימי בין הזמנים, התבטא מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון יהודה לייב שטיינמן בפני מקורביו על כך ש"יש להיזהר בימים אלו, ולשומעים תבוא ברכה" (בין הזמנים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן (צילום: Yaakov Naumi/Flash90)

"סכנות בין הזמנים": אלפי בני ישיבות יצאו בשבוע הקרוב לטיולים ברחבי הארץ, תקופה הידועה כמסוכנת מאוד, בה התרחשו בעבר אסונות רבים. בצהריי יום השבת התבטא מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון יהודה לייב שטיינמן בפני מקורביו, ובהם תלמידו הגאון רבי מרדכי בונים זילברברג, בנושא זה.

לדברי ראש הישיבה, קיימת דאגה גדולה על כך ש"יש כעת שבוע שלם של בין הזמנים והרבה נוסעים לטיולים, ויש בכך סכנות גדולות מאד".

תיעוד: חרדים מסתכנים בבין הזמנים (כיכר השבת)

מרן הגראי"ל הזכיר כי "פעמים רבות קרו אסונות בזמן כזה", והתבטא בדאגה: "אמנם כתבתי מכתבים בעניין, אבל יש תאווה גדולה מאד של טיולים. וצריך להיזהר מאוד ולשומעים תבוא ברכת כל טוב".

בחופשת הפסח לפני כשנה אירעו מספר אסונות בהם נהרגו בני ישיבות במהלך טיולים ברחבי הארץ. עסקנים חרדים תקפו אז בחריפות את התנהלות תלמידי הישיבות על חוסר הארגון והמודעות ביציאה לטיולים.

(צילום: Yaakov Naumi/Flash90)

הרב מ', מחנך ועסקן מוכר במגזר החרדי, אמר ל"כיכר השבת" כי "לפעמים בחור ישיבה סבור שהוא יותר חכם ממי שתכנן וסידר את המסלול, והוא מנסה "לעקוף" או לחפש קיצורי דרך כאלו ואחרים מבלי לקחת בחשבון שבכך הוא פשוט מסכן את חייו. בחורי ישיבה לעתים בטוחים ש-'לי זה לא יקרה'. זו טעות. אסור להיות שאננים".

לדבריו, "הייתי נוכח בכמה טיולים והתארגנויות של בחורים בהם כמות המים שנלקחה על ידם הייתה פחותה בחצי מהכמות הנדרשת. אחר כך מתפלאים שבחורים נמצאים מיובשים במדבר יהודה. היכן הזהירות? איפה האחריות המינימלית הנדרשת מבן תורה? מה עם ונשמרתם מאוד לנפשותיכם?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר