הפוליטיקאי האנטישמי ז'אן מרי לה פן לא יתמודד בבחירות בצרפת

הפוליטיקאי האנטישמי ז'אן מרי לה פן, מייסד מפלגת הימין הקיצוני "החזית הלאומית", הודיע שלא יתמודד בבחירות המקומיות בצרפת, זאת לאחר שבתו מנהיגת המפלגה היום, התנגדה למועמדותו בשל אמירות על תאי הגזים (בעולם)

ז'אן מרי לה פן (צילום: shutterstock)

יפה כח הבת: הפוליטיקאי האנטישמי, ז'אן מרי לה פן, הודיע היום (שני), על פרישה ועל אי התמודדות בבחירות המקומיות בצרפת שיערכו בסוף השנה.

לה פן, בן ה-86, הוא מייסד המפלגה הימנית הקיצונית בצרפת, "החזית הלאומית", וידוע באמירותיו האנטישמיות, שבעקבותיהן אף הורשע בעבר בהסתה לגזענות.

ההודעה על הפרישה, מגיעה לאחר עימות נוסף בינו לבין בתו, מרין לה פן, מנהיגת המפלגה כיום. העימות נסב סביב דבריו של האב בשבוע שעבר, כי השימוש שעשו הנאצים ימ"ש בתאי הגזים במהלך השואה, הוא בסך הכל פרט שולי בהיסטוריה.

לה פן, הבת, תקפה אותו ואמרה כי "האסטרטגיה של ז'אן מרין לה פן נעה בין טקטיקת 'אדמה חרוכה' לבין התאבדות פוליטית".

"תפקידו כנשיא של כבוד לא מעניק לו את ה'זכות' להחזיק את 'החזית הלאומית' כבת הערובה שלו ולבצע פרובוקציות כאלה שנראה כי מטרתן היא לפגוע בי, לצערי הן פגעו בתנועה כולה, בבכיריה, במועמדיה, בחבריה ויותר מכול בבוחריי", אמרה לה פן.

בנוסף הודיעה הבת, כי תכנס את מוסדות המפלגה בכדי לדון מחדש בתפקידו של האב, וכי היא מתנגדת למועמדותו מטעם המפלגה בבחירות המקומיות. האב מצידו האשים את הבת בבגידה.

כאמור, היום הודיע ז'אן מרי לה פן, בראיון למגזין הצרפתי "לה פיגרו", כי לא יתמודד בבחירות, "לא אתמודד, אפילו שאני חושב שאני המועמד הטוב ביותר", אמר. הוא הוסיף, כי המחליפה הטובה ביותר שלו, אי נכדתו, מריון מרשל לה פן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר