מחקר: אכילת גבינה יכולה לסייע להורדה במשקל

אכילת גבינה עשויה לסייע לאנשים הנאבקים במשטרי דיאטה כושלים, ולהפחית קילוגרמים, כך לפי מחקר דני חדש, אשר מצא קשר בין גבינה לחילוף חומרים מהיר ויעיל יותר (בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
גבינה. כל מה שהדיאטה שלכם צריכה בשביל להצליח (צילום: shutterstock)

מחקר מדעי חדש מצא כי אכילת גבינה עשויה לסייע להורדה במשקל ולשמירה על מצב קלוריות מאוזן, כך מפרסם כתב העת 'Agriculture and Food Chemistry' לחודש אפריל.

לפי המחקר, קיים קשר בין חילוף חומרים מהיר ויעיל לאכילת גבינה. החוקרים, מאוניברסיטת קופנהגן ואוניברסיטת ארהוס, עלו על הקשר, לאחר שהשוו בין הפרשות מעיים של 15 גברים, אשר צרכו במשך שבועיים תזונה המבוססת על חלב, גבינות וחמאה, אך לא מוצרי חלב אחרים, לבין 15 גברים שצרכו תזונה רגילה.

המחקר, הקטן אמנם, מצא כי הרכב החיידקים במעיים של בני הקבוצה שצרכה גבינה או חלב במהלך השבועיים של הניסוי, השתנה משמעותית, וכלל רמות גבוהות יותר של חומצה בוטירית - חומצת שומן אנטי דלקתית המשמשת מקור ראשוני להגברת קצב הגדילה של תאי המעיים, ומסייעת לעיכול טוב יותר.

החומצה הבוטירית משפרת את חילוף החומרים, שומרת על אחוזי שומן מאוזנים בגוף ומונעת השמנת יתר, כך לפי מחקר של איגוד הסוכרת האמריקני משנת 2009.

עם זאת, החוקרים מסייגים ואומרים שיש להימנע מאכילה מופרזת של גבינה, ולשלב אותה בתזונה מאוזנת ובריאה, כדי ליהנות מתוצאות טובות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר