מחקר: הכרת תודה גורמת ללב בריא יותר

הנה סיבה ממש טובה להתחיל להגיד כמה שיותר תודה, על כל דבר: מחקר חדש מצא כי מלבד התחושה הנעימה, הכרת תודה משפרת משמעותית את בריאות הלב. ויש בונוסים נהדרים נוספים (בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
אמרו "תודה", באנגלית או בעברית, התוצאה זהה. (צילום: shutterstock)

הכרת תודה לא רק גורמת לתחושת סיפוק ולאווירה נעימה, אלא יכולה תורמת ללב בריא יותר, כך לפי מחקר חדש.

המחקר, שפורסם על ידי איגוד הפסיכולוגים האמריקני, מצא כי חולים הסובלים מאי-ספיקת לב ללא תסמינים, הראו ירידה ברמות של סמנים ביולוגיים דלקתיים בגוף, כתוצאה משיפור בבריאות הלב. במסגרת המחקר, נדרשו 186 נשים וגברים לנהל יומן "הכרת תודה", בו תעדו במשך שמונה שבועות למי הודו ובאילו נסיבות, במקביל לטיפול הרפואי הרגיל למחלתם.

"לב אסיר תודה הוא אכן לב בריא יותר, וניהול יומן 'הכרת תודה', זו דרך קלה לתמוך בבריאות הלב" כתב ראש המחקר, דוקטור פול מילס, מומחה לרפואת משפחה ובריאות הציבור מאוניברסיטת קליפורניה. בנוסף, מצא המחקר כי הכרת תודה תורמת לבריאות הנפש, מצב רוח משופר ושינה איכותית יותר.

זו לא הפעם הראשונה שנמצא קשר חיובי בין הכרת תודה ובריאות הלב. מחקר שנערך ב-1,995 ופורסם בכתב העת האמריקני לקרדיולוגיה, מצא כי רגשות חיוביים והערכה לסובב, משפיעים לטובה על קצב הלב.

מחקרים קודמים הראו כי הכרת תודה יכולה לשפר את המערכת החיסונית, להגביר את האופטימיות, לחזק את מערכות היחסים ואף להפחית את המידה בה החומרנות משפיעה עליכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר