ח"כ איילת שקד: לא נתנגד לשינויים בחוק הגיוס

ח"כ איילת שקד התייחסה לדרישה לשנות את חוק הגיוס ואמרה כי "הקואליציה תנסה להציע איזה שהוא מתווה אלטרנטיבי, לא חושבת שזה בעייתי. מראש הייתי נגד חובת גיוס" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
איילת שקד ומשה גפני (צילום: פלאש 90)

בחירות 2015 • מרכיבים ממשלה: יו"ר סיעת 'הבית היהודי' ח"כ איילת שקד התייחסה היום (שני) לנושא השינויים בחוק הגיוס שמבקשות המפלגות החרדיות, והודיעה כי היא לא מתנגדת למהלך. שקד עמדה בראש הוועדה לשוויון בנטל של הכנסת הקודמת.

בראיון לקלמן ליבסקינד ב'גלי ישראל' סיפרה שקד כי "הליכוד הודיעו לנו שבסגירה שלהם עם החרדים הם מבקשים לבטל את הסנקציות הפליליות. אני הייתי נגד חובת הגיוס וחשבתי שנכון להשית סנקציות כלכליות משמעותיות, דבר שיוביל גיוס רחב יותר".

לדבריה: "כרגע אין איזה שהוא מתווה אלטרנטיבי, אבל כן יסוכם בין חברות הקואליציה שהקואליציה תנסה להציע איזה שהוא מתווה אלטרנטיבי ואני לא חושבת שזה בעייתי".

שקד הוסיפה: "אני מראש העדפתי סנקציות כלכליות - פשוט כי חשבתי שזה יותר אפקטיבי, דרך אגב החוק כרגע נידון בבג"ץ לכן לשנות אותו כן יכול להיות בעייתי, אבל את זה אני אשאיר לראש הממשלה להחליט".

כזכור, לאחר אישור חוג הגיוס הכולל את הסנקציות הפליליות, תקפו ראשי המפלגות החרדיות את ח"כ איילת שקד ו'הבית היהודי'. יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר ל"כיכר השבת": "איך לא רעדה ידם של חברי הבית היהודי היום בהצבעה, במשך כל השנים כשהייתה הצבעה בנושא מדיני שמעו את צעקתם בכל מקום. תורת ישראל חשובה פחות מארץ ישראל?". לדבריו: "הבית היהודי בראשות איילת שקד לא בגדו בציבור החרדי, הם בגדו בתורת ישראל".

גם יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני פתח אז במתקפה חריפה נגד הבית היהודי ואמר: "קלונה של סיעת הבית היהודי התגלה לכל העולם, ידענו גם קודם שזאת הסיעה הכי סקטוריאלית שדואגת רק לעצמה. אין לה ערבות כלל ישראלית וכל הממלכתיות שלה מסתכמת בדאגה לכספים ייחודיים רק להם למוסדותיהם ולהתנחלויות שלהם".

"הדבר היחיד שהם נלחמו עבורו היה עבור עצמם ועופר שלח הודה שהסכים לוותר על השחיתות במוסדות ההסדר תמורת הפללת לומדי התורה החרדים. יבוא יום נקם ושילם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר