הלם: אנשים ציניים יותר חכמים מכולם

יושבים? מחקר חדש חושף: אנשים ציניים וסרקסטיים חכמים יותר מכולם. מסתבר שתגובה עוקצנית ומתחכמת דורשת רמת אינטליגנציה גבוהה מהרגיל. באמת (אימון אישי)

חיה כהן | כיכר השבת |
הוא כנראה חכם קצת יותר מרובנו (צילום אילוסטרציה: shutterstock)

אם התגובות שלכם נשלפות אוטומטית, חדות ועוקצניות, כדאי שתדעו: אתם כנראה חכמים יותר משאר האנשים סביבכם.

מאמר מעניין שהתפרסם באתר הסמית'וניאן על ידי ריצ'רד צ'ין סוקר מספר מחקרי מוח הקובעים כי תגובה צינית האומרת דבר אחד, אך מתכוונת למשמעות אחרת לחלוטין, עוברת שני שלבי עיבוד במוח ומערבת חלקים רבים של המוח, בניגוד לשליפת משפט פשוט ורגיל, ודורשת רמת אינטליגנציה גבוהה יותר.

מחקרי הדמיה מוחית אחרונים מצאו כי האונה השמאלית אחראית על החלק המילולי, בעוד שהאונה הימנית והאונה הקדמית אחראיות לקביעה האם המשפט נועד לומר בדיוק ההפך, ובנוסף האונה הטמפורלית וחלק מהמערכת הלימבית גורמים להגבהת הקול ולטון הסרקסטי המאנפף, כך לפי חוקרים מאוניברסיטת חיפה.

במילים פשוטות, אנשים שמשתמשים בציניות נדרשים לחשוב צעד אחד קדימה לפני שהם מדברים, וכל זאת כאשר הם מנהלים שיחה שוטפת, מסביר כותב המאמר.

לפני כשנה, חוקרים מהאוניברסיטה העברית בירושלים פיתחו אלגוריתם ממוחשב לזיהוי סרקזם, שהצליח לזהות 77 אחוזים תגובות סרקסטיות של רוכשים באתר הקניות 'אמזון' על מוצרים, כמו למשל התגובה "נהדר לסובלים מנדודי שינה" על ספר. לדברי החוקרים, מכשיר שמסוגל לזהות סרקזם יכול לסכם באופן מדויק יותר את חוות הדעת של המשתמשים בביקורות על המוצרים.

בנוסף, באוניברסיטת דרום קליפורניה פיתחו אף הם "מזהה סרקזם אוטומטי" בשנת 2006, שמסוגל לזהות בדיוק של 80 אחוזים מתי "כן, נכון" בשיחת טלפון נאמר בסרקזם. לדברי החוקרים, תוכנה כזו יכולה לסייע בשיחות טלפון מוקלטות של נותני שירות, ש"יבינו" שהלקוח בעצם מתבדח ויגיבו בגיחוך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר