ארה"ב: "הדאגות של נתניהו וישראל לגיטימיות"

וונדי שרמן, סגניתו של ג'ון קרי, שוחחה עם עיתונאים ישראליים וניסתה להסביר את עמדת ארה"ב ולהרגיע את ישראל: "האפשרות היחידה לעצירת הגרעין האיראני - הסכם" (אקטואליה)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
נתניהו ואובמה, ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

וונדי שרמן, תת מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי, שעומדת בראש צוות המשא ומתן האמריקני בשיחות המשא ומתן עם איראן, ערכה הערב (שני) תדרוך טלפוני מיוחד עם כתבים מדיניים מישראל, זאת בניסיון להטות את דעת הקהל בישראל ולשכנעו בדבר נחיצות עסקת הגרעין המתגבשת עם איראן.

לדבריה, "הדאגות של ראש הממשלה בנימין נתניהו וישראל לגיטימיות". שרמן הודיעה כי הסנקציות על איראן לא יוסרו באופן מיידי אלא באופן הדרגתי לפי התקדמות יישום ההסכם.

שרמן אמרה כי ארצות הברית תציע לישראל חבילת סיוע צבאי על מנת לענות על החשש שלה מפני תכנית הגרעין האיראנית.

"אנו מכבדים את ראש הממשלה נתניהו והוא היחיד שקובע את צורכי הביטחון של מדינת ישראל", אמרה שרמן והוסיפה, "יחד עם זאת, ארה"ב פועלת כדי למנוע סכנות ביטחוניות לישראל ולדעתנו, החלופה היחידה המעשית למניעת נשק גרעיני איראני היא הסכם".

שרמן דחתה אפשרות של תקיפה וצבאית וענה כי תקיפה שכזו תסיג לאחור את תכנית הגרעין של איראן רק לכשלוש שנים בלבד וכי "ההסכם משיג הרבה יותר - הקפאה והסגה של התכנית ביותר מעשור".

בתוך כך, סוכנות הידיעות 'רויטרס' דיווחה כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הסיר את האיסור על מכירת מערכת הטילים המתקדמת S-300 לאיראן, ובכך בעצם החל את הסרת הסנקציות מאיראן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר