החייל שהדליף מידע לאנשי ימין מואשם בריגול חמור

לאחר חקירה ממושכת של השב"כ, המשטרה וצה"ל הוגש כתב אישום חמור נגד החייל אלעד סלע, שהעביר מידע על פעילות צה"ל לאנשי ימין. סלע מואשם בריגול חמור (חדשות, בארץ)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(צילום: מוטי קמחי - ynet. וידאו: אסף מגל וליאור פז - ynet)

בתום חקירה משותפת של שב"כ, צה"ל ומשטרת ישראל, הוגש היום (שני) כתב אישום חמור נגד החייל אלעד סלע, המואשם בריגול חמור וגילוי ידיעות,

לאורך שנים, ובתקופה האחרונה, מעורב גרעין של פעילי ימין קיצוני מההתיישבות בת עין באירועים אלימים, בהם גם תקיפה של כוחות ביטחון, זאת בנוסף לאירועי אלימות המופנים כנגד פלסטינים ורכוש פלסטיני.

בשל רמת האלימות הגבוהה, הורחקו בחודשים האחרונים מאיו"ש שני פעילים אלימים תושבי הישוב למשך מספר חודשים עד שנה. לפני כחודשיים הותקף פלסטיני, תושב ג'בעה, כפר סמוך לבת עין, אשר עיבד אדמתו ובשעות הלילה המאוחרות של אותו יום הוצת מסגד ורוססו סיסמאות באותו כפר.

בעקבות אירועים חמורים אלה, פעלו כוחות משטרה וצבא בישוב בת עין. במהלך פעילות המעצרים תקפו פעילי הימין הקיצוני את כוחות הביטחון. האירוע הגיע לשיאו כאשר חיילים הותקפו פיזית על ידי הפעילים ואף נאלצו, מחשש לביטחונם, לבצע ירי באוויר. יצוין כי רק חלק מהמעורבים זוהו ונמצאים בחקירה.

במהלך ביצוע המעצרים עלה חשד כי הפעילים היו מודעים מראש לכוונת הכניסה של כוחות הביטחון לביצוע המעצרים. בעקבות זאת, נעצר אלעד סלע, כבן 25, תושב בת עין, חייל בשירות סדיר, שהתגייס לצה"ל ב-2013.

בחקירתו, הודה סלע כי הוציא מרשות צה"ל מסמכים מסווגים ורגישים והציגם בפני גורמי ימין קיצוני בבת עין, כל זאת על רקע אידיאולוגי. מהשב"כ נמסר כי הארגון "רואה בחומרה את העברת המידע, אשר בבסיסה רצון לסכל פעילותם של כוחות בטחון ואף יש בה כדי לסכן את ביטחונם האישי של הכוחות".

כאמור, היום, לאחר מיצוי חקירה מורכבת, הוגש כתב אישום חמור כנגדו של סלע הכולל את סעיפי האישום: ריגול חמור וגילוי ידיעות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר