כך פעלה השיטה

כתב אישום ראשון בפרשת 'הפלס': "שידול להטרדה"

לפי כתב האישום שהוגש נגד אברהם טריגר, פעלו תחתיו עשרות פעילים שהתקשרו בימים ובלילות אל בכירים במשק ובמשרדי הפרסום שסירבו לפרסם בעיתון "הפלס". טריגר מואשם בחשד לשידול להטרדה וקשירת קשר לביצוע פשע. בשיחה עם "כיכר השבת" אמר: "אזכה לפגוש את הפרסומאים בבית המשפט" (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אברהם טריגר (צילום: אמיר לוי, פלאש 90)

פרשת ההטרדות של עיתון הפלס: בשעות הבוקר (שני) הוגש לבית המשפט כתב אישום נגד אברהם טריגר, מי שעל פי החשד עמד בראש מערך ההטרדות שאיים על לקוחות שסירבו לפרסם בעיתון "הפלס".

על פי כתב האישום, תחת טריגר פעלו עשרות פעילים שהתקשרו בימים ובלילות אל בכירים במשק וראשי משרדי פרסום. טריגר מואשם בשידול להטרדה וקשירת קשר לביצוע פשע.

"אני שמח לראות שלאחר ההר הגדול והענק שדיברה עליו המשטרה, שהסעיף המרכזי והיחיד שיש בו אולי עבירה, שהיא "סחיטה באיומים" - המשטרה מחוסר מוחלט של ראיות וכפי שנטען כל הזמן על ידי שמדובר בשקר גס, אכן הוציאה סעיף זה מכתב האישום" אמר טריגר בשיחה עם "כיכר השבת".

"כמו כן, שני סעיפים נוספים שהואשמתי בהם מתחילה והם שימוש במתקן בזק שלא למטרות בזק והפרת זכיות הפרט בפרסום מספרים אישיים, גם הוסרו מאחר והמשטרה הבינה שאין בכל זה ממש. כמו"כ העובדה כי לא הפרקליטות הגישה את כתב האישום אלא המשטרה, מוכיחה שהפרקליטות הבינה שיותר מרעש והפחדה אין בתיק זה שום עילה לביצוע עוון".

"לגופם של שני הסעיפים הזוטרים שהותירה המשטרה" הוא מוסיף, "לא צריך להיות משפטן גדול בכדי להבין שמדובר בבדיחה מוחלטת לחלוטין, לא רק מפני שאין כל שייכות לגופי העבירה אליי, כפי שרואה כל מי שעובר על סעיפי האישום, אלא שגם לא פורט ולו מקרה אחד של פניה בשעות לא מקובלות ו'הטרדה' כפי שרוצה לכנות אותה המשטרה, אלא אדרבה מציטוטים שכן מובאים בכתב האישום נראה תוכן פניה מכובד ולגיטימי בהחלט".

טריגר בראיון ל"כיכר השבת" לאחר מעצרו (ארכיון)

"לעצם הגשת כתב האישום" אמר טריגר, "יש לי סיפוק רב, שסוף סוף מה שהתאמצנו בשבילו למעלה משנה ולא קיבלנו, אנו מקבלים כעת על מגש של כסף: אם עד היום לא זכינו להגיע אל מנהלי חברות וגופים ממשלתיים, לשמוע מענה ותשובה לפשרה של החרמה נפשעת זו וקרטל שיווקי שהוא בניגוד לחוק, אלא נענינו בטריקת טלפון במקרה הטוב - כעת נזכה להיפגש עמם ובפני בית המשפט נדרוש תשובה ברורה לפשרה של פגיעה זו".

טריגר בטוח כי "תשובה כנראה אין להם וגם לא תהיה להם. אני גם שמח להיווכח בדבר שהיה כמעט ברור לי קודם ורק כעת הוברר לי בוודאות, שהחברות הציבוריות הגדולות מבינות ויודעות שזכותו של כל אזרח לפנות לחברה בתלונה ובוודאי באופן שהוא מרגיש ובצדק פגוע מהחברה".

"כל כתב האישום מבוסס סה"כ על 14 עדויות שרק חברה אחת שיווקית נמצאת בהן באופן רשמי, כשהשאר הם גופים ציבוריים כמו לפ"מ (לשכת פרסום ממשלתית) וחברת החשמל. באמת יהיה מעניין מאוד לשמוע מהם איך הם מתעלמים מלקוחות ומחופש המידע לציבור – אחרי שהוכחה ברציפות חשיפת העיתון בסקר TGI".

"שאר המתלוננים הם אישים פרטיים העובדים בחברות ולצערי הרב רובם דווקא כאלו שקוראים לעצמם חרדיים. תקוותי שמעז יצא מתוק, ודוקא מכתב האישום והצפת הסוגיא בבית המשפט, יוכח קבל עם ועולם, שהמעשים הפלילים נוצרו בקרטל פסול ע"י גופים מסוימים שרוצים להשתיק דעה מסוימת ולמחוק ציבור שלם, דבר שאינו עולה על הדעת בשום מקום מתוקן" חתם טריגר את תגובתו.

כזכור, לפני מספר שבועות נעצר טריגר יחד עם למעלה מעשרים פעילים במבצע מיוחד של המשטרה במטרה ללכוד את המטרידים. לאחר חקירה שוחררו מרבית העצורים ואילו טריגר נשאר בכלא ליומיים כשלאחר מכן שוחרר בתנאים והגבלות למעצר בית.

חוקרי המשטרה הבטיחו במהלך הדיון כי בתוך תקופה קצרה יוגשו כתבי אישום נגד המעורבים ואכן היום כאמור הוגש הראשון שבהם. הדיון בעניינו של טריגר נדחה לשבוע הבא זאת בשל היעדרותו של פרקליטו עו"ד ששי גז השוהה בחו"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר