זעזוע בירושלים • "לא רגיש"

ברקת אירח זוג מפורסמים במסעדה המגישה טריפות

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת ורעייתו אירחו אמש את הזמר קניה ווסט ורעייתו המבקרים בישראל במסעדה ירושלמית המגישה טריפות • ובתפריט: עוף בחמאה עם גרטן • הרב אליהו שלזינגר: "הוא צריך להיות רגיש לזה. הוא ראש עיר וזה מחייב אותו" • גורמים המעורבים בביקור: "ברקת לא אכל טרף" (חדשות, בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ברקת, ווטס והחשבונית במסעדה (צילומים: דף הפייסבוק של ניר ברקת ו-pplus.ynet)

חוסר רגישות: ראש עיריית ירושלים ניר ברקת ורעייתו אירחו אמש (שני) את הזמר קניה ווסט ורעייתו המבקרים בישראל במסעדת טריפות בעיר הבירה, זאת תוך חוסר התחשבות ברוב תושבי העיר המקפידים על כשרות.

לפי החשבונית שפורסמה באתר ynet, סעדו יחדיו ארוחת ערב רשמית במסעדת "מונא" בירושלים, שאינה כשרה ואף מחללת שבת.

בין היתר הוגש לשולחן הסועדים עוף בחמאה עם גרטן. לא ברור אם ראש העיר עצמו אכל את הטריפות אך בעת שבני הזוג אותם אירח אכלו הוא נכח לצידם.

ראש העיר הוא המארח הרשמי של השניים ומשום כך הביקורת מופנית כלפיו. בשיחה עם "כיכר השבת", אומר גורם חרדי בעירייה כי "ברקת הוא ראש העיר של בירת המדינה היהודית ולכן היה עליו לחשוב פעמיים היכן לסעוד".

"הוא לא מחויב לשמור על כשרות אבל בוודאי שהוא מחויב לשמור על רגישות תושבי עירו שומרי המסורת", מוסיף הגורם.

אחד מחברי המועצה החרדים אומר ל"כיכר השבת" כי "צר לי שראש העיר בחר לארח בירושלים במסעדת טריפה. ירושלים היא עיר הקודש והמקדש, והייתי מאד שמח שראש העיר יעביר את המסר הזה לכל אורח שהוא מארח בעיר הזו, אך את המסר הזה אי אפשר להעביר כשמארחים במסעדה שאיננה כשרה. זה לא הולך ביחד".

"אני כבר לא מדבר על העובדה שראש העיר הוא ראש עיר של כל אזרחי העיר, והוא מארח אורחים בשם כל תושבי העיר, וירושלים כידוע זו עיר שהרוב המכריע של תושביה הם שומרי כשרות וצריך להתחשב ברגשותיהם", הוא מוסיף.

ברקת עצמו שיתף את תושבי העיר בדבר האירוח במסעדה והעלה לדף הפייסבוק תמונה שבה הוא נראה במסעדה לצד בני הזוג המפורסמים וכתב: "מרימים כוסית לירושלים ... ביקשתי מהם שיהיו שגרירים של ירושלים ויעבירו בעולם כולו מסר שירושלים פתוחה וכולם רצויים בה".

הרב אליהו שלזינגר, רבה של שכונת גילה ומי שכיהן כרב הפוסק של ירושלים, תקף את מעשיו של ראש העיר ואמר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "כל ראש עיר בארץ ישראל צריך לדעת שהוא מייצג גם אנשים דתיים ובוודאי ראש העיר ירושלים שצריך לדעת שאם מייצג את כולם אז הוא צריך להיות רגיש לדברים האלה וחבל שהוא לא רגיש. הוא ראש עיר וזה מחייב אותו".

"אני זוכר שטדי קולק אכל בתשעה באב וצילמו אותו וזה עורר סערה", מספר הרב שלזינגר אך מסתייג כי "צריך לדעת שגם ניר ברקת לא דתי והרבה מושגים ביהדות אין לו".

החשבונית שהוגשה לסועדים (צילום: pplus.ynet)

במהלך השיחה, מחריף הרב את הביקורת ואומר כי "ודאי שצריך שתהיה לו רגישות לעניין זה. ידעו מי הוא ובכל זאת תושבי העיר בחרו בו. הייתה אפשרות לציבור לבחור בראש עיר דתי ולא עשו זאת, אז מה באים בטענות? ידעו את זה. זהו לא הדבר היחיד נגד התורה שהוא עושה".

הרב שלזינגר מוסיף ותוקף גם את הגורמים החרדים שתמכו בברקת בפומבי ומאחורי הקלעים בהם 'הפלג הירושלמי שסייע לו בבחירות וזכה לגומלין כשקיבל את תפקיד סגן ראש העיר למרות שקיבלו מנדט אחד בלבד. "היו כאלו בציבור החרדי שעזרו לו אז צריך לבוא אליהם בטענות ולשאול אותם את השאלות הקשות", אומר הרב שלזינגר.

מעיריית ירושלים לא נתקבלה תגובה אך גורמים המעורבים בביקור אמרו ל"כיכר השבת" כי "ראש העיר לא אכל אוכל טרף". לדבריהם: "ברקת לא אכל טרף, זו ארוחה שהוגשה לאורחים הגויים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר