דאגה בישראל: רוסיה ביטלה האיסור על מכירת טילי S-300 לאיראן

רוסיה החליטה אמש לבטל את האיסור על מכירת מערכת טילי S-300 לאיראן. בישראל מביעים זעם ודאגה מהמהלך שיכול למנוע תקיפה ישראלית של מתקני הגרעין (חדשות)

(צילום: פלאש 90)

שובר שוויון? רוסיה החליטה אמש (שני), לבטל את האיסור על מכירת מערכת טילי S-300 לאיראן, והדבר מעורר זעם ודאגה בישראל.

העסקה בין רוסיה לאיראן נחתמה כבר ב-2007 אלא שהיא נדחתה שוב ושוב, מאחר ורוסיה הודיעה שלא תסכן את ביטחונה של שום מדינה כולל ישראל, וכעת, ככל הנראה בעקבות הסכם הגרעין המעניק לגטימציה בינלאומית לאיראן, החליטו בקרמלין לאפשר את המכירה.

טילי S-300, מהווים נשק מתקדם מאוד נגד מטוסים, והם מקשים עד כדי מניעה על האפשרות של תקיפה ישראלית את מתקני הגרעין באיראן.

הרוסים אמנם עדכנו את ישראל לפני פרסום ההחלטה, אבל בירושלים זועמים הבוקר. לדברי הגורמים, יתכן ורוסיה מתכוונת בכך לנקום במערב. בי/שראל מביעים דאגה מכך שהנשק יכול להגיע לשלוחות של איראן - חיזבאללה, ובכך למנוע מחיל האוויר לתקוף שם.

אולם למרות הזעם, בישראל נמנעים מלתקוף בחריפות, זאת מאחר וטרם ברור אם לא מדובר בצעד טקטי בלבד מצד הרוסים, ובפועל הנשק לא יגיע לאיראן.

היחיד שהגיב בנושא הוא השר לענייני מודיעין יובל שטייניץ שאמר: "בזמן שאיראן מתנערת מסעיף אחרי סעיף במסגרת להסכם שהוצהרה בשבוע שעבר, מתחילה כבר הקהילה הבינלאומית בהקלות עליה. זאת תוצאה ישירה ללגיטימציה שמקבלת איראן מעסקת הגרעין שנרקמת איתה, וזאת הוכחה לכך שהתנופה בכלכלת איראן שתבוא בעקבות הסרת הסנקציות תנוצל להתחמשות ולא לרווחת העם באיראן. במקום לדרוש מאיראן לחדול מפעילות הטרור שהיא מפיצה במזרח התיכון וברחבי העולם, מאפשרים לה להתחמש בנשק מתקדם שרק יגביר את התוקפנות שלה"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר