פרשת הרב והניצב

הרב יאשיהו פינטו אישר את הסדר הטיעון בבית המשפט

האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, הגיע הבוקר לדיון בבית המשפט המחוזי בתל אביב ואישר את הסדר הטיעון • "עורכי הדין הקריאו לי את כתב האישום וכן, אני מודה", אמר הרב פינטו כחלק מהסדר הטיעון עם הפרקליטות עליו חתם בכדי להגן על רעייתו הרבנית (חדשות)

הרב יאשיהו פינטו, הבוקר (צילום: פלאש 90)

פרשת הרב והניצב: האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו הגיע הבוקר (שלישי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב, ואישר בפני השופט את הסדר הטיעון שחתם עם הפרקליטות מתוך מטרה להגן על רעייתו הרבנית ולהוציאה מכל הפרשה והודה במתן שוחד לתת-ניצב אפרים ברכה.

הרב פינטו הגיע לדיון באיחור של 20 דקות הישר מבית החולים איכילוב, שם אושפז אמש מיד עם נחיתתו בישראל לאחר שבמהלך הטיסה חש ברע.

על סמך הודאת הרב וכחלק מהסדר הטיעון השופט הרשיע את הרב פינטו במתן שוחד, הצעה לשוחד ושיבוש הליכי משפט.

במהלך הדיון ביקשה הפרקליטות מבית המשפט לעכב את יציאתו של הרב פינטו מהארץ עד תום ההליכים וכן ביקשה לקבל לידיה את התיק הרפואי של הרב מבית החולים איכילוב.

בסיום הדיון החליט השופט עודד מודריק כי "הטיעונים לעונש יישמעו ביום 28.4.2015 שעה 12:30. יוצא צו עיכוב יציאה מהארץ כנגד הנאשם עד החלטה אחרת ובכלל זה, הפקדת דרכון. ניתנת בזאת אורכה של 24 שעות להפקדת הדרכון".

השופט הוסיף וכתב כי "בשלב הזה אינני נדרש לבקשות שונות שנשמעו הן מצד הסנגוריה והן מצד התביעה, להוציא את זה שאני מורה לבית החולים איכילוב בתל-אביב לאפשר לתביעה לעיין במסמכי התיק הרפואי של הנאשם בעקבות האשפוז האחרון שלו מאמש. מסמכי התיק הרפואי יוגשו לנציג התביעה עם דרישתם".

כפי שדווח אמש, במהלך הטיסה לישראל, חש הרב ברע ומיד עם הנחיתה פונה לבית החולים, לטענת מקורביו בעקבות חשש להתקף לב. בבית החולים עבר הרב צנתור אבחנתי בסיומו נמסר כי הרב לא לקה בלבו אך הוא נשאר להשגחה והבוקר הגיע מבית החולים לבית המשפט.

יצוין כי בימים אלו נלחם האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו על חייו, והוא נאבק במחלת הסרטן שהתפשטה בגופו. בחודשיים האחרונים הרב עבר שלושה ניתוחים לטיפול במחלה.

הרב פינטו נאלץ להגיע ישראל, למרות מצבו הרפואי כאמור, וזאת בשל קביעת בית המשפט, שסירב לבקשת פרקליטיו לדחות את הדיון, וקיבל את עמדת הפרקליטות, שמומחה מטעמה טען כי אין כל בעיה שהרב יגיע לישראל.

כזכור, הפרקליטות חתמה עם הרב פינטו על הסדר טיעון במסגרתו יודה במתן שוחד לתת-ניצב אפרים ברכה וזאת בעקבות מידע שהעבירו אנשיו של הרב נגד ניצב בדימוס מנשה ארביב על טובות הנאה שקיבל.

בעקבות ההסדר הרב פינטו העיד נגד ארביב וכתב האישום נגדו בפרשת השוחד תוקן והוסרו ממנו סעיפים רבים.

לפי ההסדר, הפרקליטות תבקש להטיל על הרב שנת מאסר אחת בפועל ואילו צוות הגנה של הרב יפעל למתן עונש שלא יכלול מאסר בפועל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר