אישום: חייל עצר טרמפ בסחיטה באיומים

הפרקליטות הצבאית הגישה כתב אישום נגד חייל צה"ל שסחט באיומים פלסטיני תושב יהודה ושומרון לאחר שבדק את רכבו חייב אותו להסיע אותו להתנחלות יצהר. מעצרו הוארך (חדשות)

(צילום: Hamad Almakt - פלאש90)

טרמפ באיומים: הפרקליטות הצבאית הגישה כתב אישום נגד חייל, באשמת סחיטה באיומים של פלסטיני בחודש שעבר.

על פי כתב האישום, החייל כשהוא לובש מדים ונושא נשק, ערך בידוק ברכבו של פלסטיני תושב יהודה ושומרון, ולאחר הבידוק התיישב בתוך הרכב והורה לנהג להסיעו ליצהר.

הנהג הערבי שפחד כי ביצהר יפגעו בו, הסיט את הרכב מהכביש ופגע בקיר, ונמלט מהמקום בריצה. במהלך הנסיעה החייל השתיק את הערבי שהחל לקרוא לעזרה.

התביעה הצבאית ביקשה מעצר של הנאשם עד תום ההליכים, בית הדין הצבאי המחוזי קבע כי הוא ישהה במעצר פתוח, אלא שהתביעה ערערה על כך ובית הדין הצבאי לערעורים קיבל את הערעור והחייל שהה במעצר סגור.

הפרקליטות הצבאית הגישה במהלך החודש כתב אישום נגד חייל בגין עבירה של סחיטה באיומים. החייל הואשם בכך שכשהוא לבוש מדים ונושא נשק ולאחר שערך בידוק ברכב של פלסטיני, תושב יהודה ושומרון, התיישב בכיסא שלצד הנהג והורה לו להסיעו ליצהר. האירוע הסתיים רק כאשר הנהג הסיט את הרכב מהכביש ונמלט בריצה מהמקום.

בית הדין הצבאי לערעורים קבע: "ניתן לראות במעשה כשימוש בנשק שלא למטרתו תוך גרימת סיכון פוטנציאלי לשלמות גופו של המתלונן ולכבודו. המשיב לא חדל ממעשיו גם כשהבין שהמתלונן שרוי בפחד, ואף לא היסס להשתיקו שלא יקרא לעזרה. התנהגות זו מלמדת על מסוכנות בה טמונה נכונות לאחוז בנשק כדי להשליט את רצונו של המשיב על הזולת ולהביא לציות למשיב".

בית הדין נימק את החלטה בכך ש"מקרה זה מקים במלוא עוזה את עילת המעצר ההרתעתית. המשיב ניצל את מעמדו וכלי נשקו כדי לפעול באופן מאיים וכוחני כלפי תושב מקומי בשטח הנתון לשליטת הצבא. בכך פגע קשות בחוסנו ותדמיתו של הצבא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר