ברק אובמה נפגש עם מנהיגים יהודים: "מרגש"

הערב צפויה להגיע לסנאט האמריקני הצעת חוק שתגביל את היכולת של הנשיא אובמה להסיר את הסנקציות על איראן. הלילה הוא נפגש עם מנהיגים יהודים ושכנעם לתמוך בהסכם (עולם)

(צילום: whitehouse/flickr)

הסכם הגרעין: הערב (שלישי), צפויה להתקיים הצבעה בוועדת החוץ של הסנאט האמריקאי שתקשה על נשיא ארה"ב ברק אובמה להסיר את הסנקציות על איראן.

על פי הצעת החוק, אובמה יוכל להסיר או להקל את הסנקציות שהוטלו על איראן באמצעות צווים נשיאותיים, אך לא יוכל לעשות זאת במהלך 60 הימים שבהם יידון ההסכם בקונגרס. במהלך תקופה זו ישמע הקונגרס עדויות ולפיהן יאשר או ישלול את ההסכם הסופי עם איראן.

על פי הדיווחים, הדמוקרטים והרפובליקנים קרובים להסכמות ביניהם על החוק, כאשר יתכן ויגיעו לרוב של 67 סנאטורים מה שיכול להביא לביטול ווטו נשיאותי על החוק במידת הצורך.

על רקע החוק הזה, וההתקפות של ישראל על ההסכם, אובמה קיים במהלך הלילה שתי פגישות עם מנהיגים יהודים, במאמץ לשכנע אותם לתמוך בהסכם הגרעין של המעצמות עם איראן.

בפגישה הראשונה, שנמשכה שעה וחצי, השתתפו בכירים בבית הלבן וראשי שדולות פרו-יהודיות מהימין ומהשמאל, אחד המשתתפים תיאר זאת: "חילופי דברים שבמהלכם הועלו הדאגות והחששות. חלק תמכו בעמדת הנשיא ואחרים הביעו דאגות, אני לא חושב שמישהו שינה עקרונית את עמדתו".

לפי ה"וושינגטון פוסט", אובמה תיאר בפניהם את עומק תחושותיו לגבי ישראל והעם היהודי וכן שוחח עמם על תופעת האנטישמיות. אחד הנוכחים אמר: "השיחה לא עסקה רק באיראן, אלא בהיקף הקשר של אובמה לישראל. זה היה מאוד מרגש. השיחה הייתה חיובית". בנוסף לאובמה, שוחחו עם המנהיגים היהודים גם סגן הנשיא ג'ו ביידן והיועצת לביטחון לאומי סוזן רייס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר