הותר לפרסום

סוכל פיגוע טרור שתכנן החמאס בפורים

הותר לפרסום כי בפעילות של כוחות הביטחון נעצרה חולית חמאס שתכננה לבצע פיגוע ירי כנגד כוחות צה"ל במהלך חג הפורים. הם התאמנו בכלי נשק ורכשו לצורך כך רכב (צבא)

קובי רוזן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: עבד רחים חטיב - פלאש90)

בימים ההם בזמן הזה: היום (שלישי) הותר לפרסום כי בפעילות משותפת של השב"כ, צה"ל ומשטרת ישראל סוכל פיגוע שתתכננה חוליה צבאית של חמאס ביום הפורים.

החוליה תכננה לבצע פיגוע ירי לעבר כוחות צה"ל באזור אבו דיס במהלך חג הפורים. לצורך כך חברי החוליה רכשו רכב לטובת ביצוע הפיגוע, ביצעו אימוני ירי ואספו מידע על היעד לפיגוע,

פעילות של השב"כ, צה"ל ומשטרת ישראל נחשפה בשבועות האחרונים חוליה צבאית של ארגון החמאס, שחבריה תכננו לבצע פיגוע ירי לעבר כוחות צבא באזור אבו דיס, במהלך חג הפורים האחרון.

אולם כאמור, בפעילות כוחות הביטחון ובחסדי שמים, הם נעצרו בטרם הצליחו להוציא את הפיגוע לפועל. הכוחות מצאו גם את אמצעי הלחימה ששימשו אותם לפיגוע.

חברי החוליה הבולטים והמרכזיים הם: מען נור אלדין אחמד שאער, בן 26, שישמש כראש החוליה, מוצאו מהכפר בורקא שבשומרון, אשר עובד בקפיטריה באוניברסיטת אבו דיס.שעאר הוא מחבל חמאס, שריצה בשנים 2011-2009 תקופות מאסר על רקע מעורבותו בביצוע פיגוע ירי לעבר כוחות צבא.

השני הוא דאוד רג'א דאוד עדואן - בן 32 תושב עזריה. מחבל חמאס שישב בעבר בכלא הישראלי ובעל ידע קודם בירי באקדח.

בחקירתם של השניים בשב"כ עלה, כי שאער הוא שהחל במהלך החודשים האחרונים לגבש את התוכנית לביצוע פיגוע, אשר תוכנן בתחילה להתבצע בעיר ירושלים. הוא גייס את עדואן, והאחרון, נוכח הקושי לבצע את הפיגוע בעיר, המליץ לשנות את יעד הפיגוע למחסום "הקיוסק" בכניסה לירושלים.

בנוסף, תכנן שעאר לגייס פעיל נוסף, אשר ישמש כנהג, ויסייע לפיגוע במילוט המפגע מהזירה. עוד עלה בחקירה, כי חברי החוליה, שהיו בשלבים מתקדמים במיוחד לקראת מימוש הפיגוע, אותו התכוונו להוציא אל הפועל תוך זמן קצר, נערכו באמצעות ביצוע אימון ירי באמל"ח שהיה ברשותם, מסוג קלצ'ניקוב ואקדח 9 מ"מ.

בנוסף, הם רכשו רכב מסוג יונדאי אלנטרה, שאמור היה לשמש לביצוע הפיגוע, ואף עשו בו נסיעת מבחן ואיסוף מודיעין על ציר הנסיעה, מיקום כוחות הצבא ומתווה המעבר במחסום "הקיוסק". לצורך טשטוש ראיות תתכננו השניים להצית את הרכב בוואדי הסמוך לעזריה.

בימים הקרובים יוגשו לבית הדין הצבאי ביהודה ושומרון כתבי אישום כנגד חברי החוליה.

בשב"כ מציינים, כי "סיכול החוליה, אשר מנע פיגוע חמור במהלך חג פורים, מצביע על המוטיבציה הגבוהה מצד חמאס להוציא אל הפועל פיגועים, בירושלים ובסביבתה ועל המסוכנות מפעילי חמאס השבים למעגל הטרור לאחר שחרורם מהכלא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר