"חייבים לעצור את הפירצה"

חילולי השבת בעיר אשדוד: משבר פוליטי עם ראש העיר

בעקבות הפירצה של חילולי השבת בעיר אשדוד כאשר לדברי העסקנים מתכננים בעלי חנויות במרכז המסחרי 'ביג' באזור התעשייה לפתוח את החנויות שבבעלותם בשבתות, נוצר משבר קואליציוני של ממש • ראשי הסיעות החרדיות פנו לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי בדרישה נחרצת לאכוף את החוק (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Doron Horowitz/Flash90)

משבר פוליטי על רקע חילולי השבת באשדוד: בעקבות הפירצה של חילולי השבת בעיר אשדוד כאשר לדברי העסקנים מתכננים בעלי חנויות במרכז המסחרי 'ביג' באזור התעשייה לפתוח את החנויות שבבעלותם בשבתות, נוצר משבר קואליציוני של ממש.

ראשי הסיעות החרדיות פנו לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי בדרישה נחרצת לאכוף את החוק ולשמור את הסטטוס קוו ולהקפיד על שמירת השבת בכל רחבי העיר.

ראשי סיעת 'יהדות התורה' מפנים אצבע מאשימה לראש העיר וטוענים כי הפר את הבטחתו לבוחריו ולמפלגות החרדיות בכך שאינו פועל למען סגירת הקניון בשבת.

גם בסיעת ש"ס בעיר מתוכננת הבוקר ישיבה סוערת בנושא וגורמים בכירים בשתי המפלגות מאיימים כי באם הנושא לא ייפתר הרי שהם יפרשו מהקואליציה.

"נכון ששיתוף הפעולה עד עתה היה ראוי וטוב", אומרים בסיעות החרדיות, "אך במקרה הזה נחצה קו אדום שעלול לגרום לגל של חילולי שבת בעיר וחייבים לעצור את הפירצה".

"כל עוד הקניון יישאר פתוח בשבתות לא נוכל להמשיך את שיתוף הפעולה עם ראש העיר והמשמעות הינה שלא יהיה לו רוב קואליציוני להעביר החלטות במליאה", אומרים ראשי הסיעות החרדיות.

בתוך כך חושף הבוקר עיתון המודיע מסמך עליו חתום מנהל הקניון ושנשלח ללמעלה ממאה החנויות במתחם 'ביג' תחת הכותרת "פתיחה בשבתות", בו נכתב מפורשות: "אנו משקיעים המון כסף בפרסום ושיווק המתחם בשבתות", ובהמשך נטען: "יש לנו הזדמנות אחת ויחידה להרגיל את הלקוחות שאנו פתוחים בשבת ואני מצפה שתירתמו לעניין לטובת בניית יום מסחרי חזק שישפר את התוצאות העסקיות".

לדברי העיתון, פרסום המסמך מהווה נקודת מפנה משום שהוא מוכיח כי מדובר בחילול שבת מגובה מלמעלה.

מזכירות ועדת השבת שלחה מכתב לחברי ועדת הרבנים בו נכתב כי "הגיע לשוחן ועדת הרבנים מכתבם המזעזע של חברת ביג שאינו עולה בקנה אחד עם הצהרת הבעלים, שמצהירים שאינם מתערבים בחילולי השבת בעיר אשדוד וכי כל הנעשה שם מתבצע על דעת סוחרי / רוכשי החנויות.

"כנציגי מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א אנו מחוייבים לעשות ככל אשר לקל ידינו למנוע את הפרצה המזעזעת בעיר אשדוד".

רבני העיר אומרים אף הם כי פרסום המסמך כמו גם עצם הפירצה של פתיחת המתחם בשבת תזיק לעצם המאבק לשמירת השבת בכל רחבי הארץ ולא רק באשדוד. "הדבר יתגלגל לערים נוספות וחילול השבת ירבה חלילה בשל אותה החלטה תמוהה של הנהלת הקניון", הם אומרים.

הרבנים הוסיפו קריאה לעירייה ולהנהלת מתחם ביג להתעשת ולהודיע מייד על שינוי ההחלטה ועל סגירת החנויות בשבתות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר