העדפת הסטייק עשויה להשפיע על הסיכון לאלצהיימר

אתם מעדיפים את הסטייק שלכם מדיום רר או וול דאן? מסתבר שמידת העשייה של הסטייק עשויה להשפיע לרעה על הסיכון שלכם לחלות באלצהיימר, קובעים מדענים מארה"ב (בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
רוצים למנוע אלצהיימר? תעדיפו סטייק רר (צילום: shutterstock)

מדיום-רר או וול דאן? השאלה הגורלית שכל חובב בשר ידע לענות עליה מיד. כעת מתברר שמידת העשייה בה אתם מעדיפים את הסטייק שלכם עשויה להשפיע, ולא דווקא לטובה, על הסיכון שלכם לחלות באלצהיימר.

קבוצת מדענים מבית הספר לרפואה גילתה כי תרכובת הנקראת גליקוטוקסין, הנוצרת בבשר שהושחם יותר מידי, עלולה להגביר את הסיכון לדמנציה, ירידה משמעותית בתפקוד הקוגניטיבי בגיל מבוגר ומחלות כמו אלצהיימר.

החוקרים עקבו אחר כמויות הגליקוטוקסין בדמם של 93 תושבי ניו יורק בני 60 ומעלה, במשך תשעה חודשים. בתום תקופת המעקב, גילו החוקרים כי ככל שהתגלו כמויות גדולות יותר של גליקוטוקסין, הירידה בתפקוד הקוגניטיבי הייתה משמעותית יותר.

התגלית החדשה מבוססת על ניסוי שערכו המדענים בשתי קבוצות עכברים. קבוצה אחת צרכה תזונה עשירה בגליקוטוקסין, ולשנייה ניתן תפריט עם מינון נמוך של גליקוטוקסין. תוצאות המחקר הראו שבני הקבוצה הראשונה נטו לפתח יותר הפרעות קוגניטיביות ובעיות בתנועה - תסמינים המצביעים על דמנציה. בנוסף, הגליקוטוקסין יצר במוחם כמויות גדולות של עמילואיד, הקיים במוחם של חולי אלצהיימר.

אז מהי מידת העשייה המומלצת לסטייק שלכם? רר עד מדיום רר. כאשר נתח הבשר אדמדם.

הכי בריא. סטייק רר אדום מבפנים (צילום: shutterstock)

עם זאת, מומחים לדמנציה טוענים שתוצאות המחקר הן לא בהכרח חד משמעיות ונדרשים מחקרים נוספים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר