מיוחד: תוכנית התנועה במירון בל"ג בעומר

משטרת התנועה נערכת לקראת חגיגות הילולת רבי שמעון בר יוחאי זיע"א במירון בל"ג בעומר, כאשר לפי עיקרי התוכנית החדשה תינתן השנה עדיפות עליונה לתחבורה הציבורית (ל"ג בעומר)

ישראל כהן | כיכר השבת |
נצ"מ אילן מור (צילום: חטיבת דובר המשטרה)

משטרת התנועה נערכת לקראת חגיגות הילולת רבי שמעון בר יוחאי זיע"א במירון בל"ג בעומר, כאשר לפי עיקרי התוכנית החדשה - לא תותר כניסת כלי רכב פרטיים לחניונים הסמוכים למירון בל"ג בעומר, הורדת הנוסעים והעליה מהשאטלים תהיה בכניסה למירון ולראשונה תהיה חלוקה בצבעים שונים לשלושה סוגי חניונים והסעים.

משטרת התנועה הארצית תמשיך גם השנה בתפעולה של תוכנית התנועה כפי שהיה נהוג בשנה שעברה ובתוספת שיפורים משמעותיים.

כמו בשנה שעברה גם השנה לא תותר כלל הגעתם של כלי רכב פרטיים לאזור מירון מירון וכל התנועה לציונו של התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי בל"ג בעומר תעשה על ידי אוטובוסים בלבד.

"הפקנו את הלקחים מהשנה שעברה, ובעבודת מטה משותפת למשטרה ולמומחי תחבורה הוחלט השנה להמשיך את מודל התחבורה שבו כל מי שירצה להגיע למירון ישתמש רק באוטובוסים", אמר ניצב משנה אילן מור מפקד יחידת זרוע מבצעית של אגף התנועה.

נצ"מ מור ציין כי על פי הצפי לחגיגות ל"ג בעומר במירון יגיעו מאות אלפי מבקרים שיתפרסו במהלך השבוע של ל"ג בעומר ובדגש על ימים רביעי וחמישי.

נצ"מ מור סקר את הסדרי התנועה וציין כי השנה תינתן עדיפות בהיבטי התנועה לתחבורה ציבורית. בהתייחסו להגעה מערים שונות בארץ למירון אמר כי "החוגגים יוסעו להילולה בהר מירון מערים בכל רחבי הארץ בתשלום, באמצעות קווים סדירים ע"י חברות ההסעה".

עיקרי התוכנית כפי שהוצגו:

1. שיפור משמעותי של שירות לציבור.

2. הגברת הבטיחות של החוגגים (נסיעה בתחבורה ציבורית מפוקחת).

3. "פיזור סיכונים" בעת עומס קהל בשעות השיא.

4. הכוונה ברורה ואפקטיבית של קהל מבקרים לתחנות איסוף/ טרמינלים

5. שמירה על עיקרון ההפרדה בין הולכי הרגל לבין תנועת כלי הרכב בחניונים ובצירים.

נצ"מ מור ציין והדגיש כי השנה:

1. תינתן עדיפות בהיבטי התנועה לתחבורה ציבורית שבשליטה ופיקוח משרד התחבורה (אוטובוסים) לשם כך יוקם חפ"ק של משרד התחבורה.

2. החוגגים יוסעו להילולה בהר מירון מערים בכל רחבי הארץ בתשלום, באמצעות קווים סדירים ע"ב התנהלות בשגרה ובנוסף ייקבעו ע"י חברות ההסעה נקודות איסוף נוספות בערים מרכזיות בהם ריבוי מבקשים להגיע להילולה (ירושלים, אשדוד וכו').

3. בימי ההילולה יתוגבר משמעותית מערך תחבורה ציבורית ויפתחו קווים נוספים מאתרים ברמה ארצית עפ"י בחינה וניתוח מוקדם של משרד התחבורה.

4. הורדה ואיסוף החוגגים המגיעים עם אוטובוסים של תחבורה ציבורית תתבצע בסמוך לאתר ההילולה בטרמינלים מוסדרים.

5. הטרמינלים וצירי הולכי הרגל המובילים אליהם יסומנו בצבעים כחול ,אדום וצהוב (בתאורה ודגלים) התואם לצבע כרטיס נסיעה.

6. אוטובוסים של חברות הסעה פרטיות יופנו לחניונים בעין הוזים ופרוד ,משם החוגגים יוסעו לאתר ההילולה באמצעות שאטלים ללא תשלום. השאטלים יורידו את הנוסעים בכניסה למירון והשנה גם יקחו אותם חזרה לחניונים

7. נכים, בעלי מוגבלות תנועה עם תוו עפ"י החוק, יורשו לחנות בחניונים בפרוד ובעין הוזים ויוסעו למושב מירון ללא תשלום ע"י עמותת חסד.

8. לא תתאפשר הגעה בכלי רכב פרטיים ולא תתאפשר החניה בשטחים ובצדי הדרך בסביבה הקרובה והרחוקה של מושב מירון/ אתר ההילולה.

9. יבוצע וויסות ומיון התנועה בנקודות שליטה קרובות ורחוקות בצירים מרכזיים המובלים למושב מירון.

באגף התנועה מבקשים להדגיש את המשמעת האזרחית הנדרשת מהמוני בית ישראל כאשר יגעו למירון ומהאחריות ההדדית ליישומם של כללי ההגעה בטוחה ושמירה על הנפש ועל מנת לטייב ולצמצם את זמן ההמתנה למינימום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר