משרד התקשורת לבזק: הפסיקו לשנות שמות דומיין ללקוחות נוטשים

משרד התקשורת הורה לבזק לחדול משינוי שם הדומיין למשתמשים שמבקשים לעבור לחברות מתחרות במסגרת רפורמת הפס הרחב. הצעד הקשה על משתמשים לנטוש את בזק (טכנולוגי)

(צילום: גילי יערי, פלאש 90)

רפורמת הפס הרחב: משרד התקשורת הורה לחברת בזק להותיר למשתמשים את שם הדומיין (שם המשתמש והססמה המאפשרת גישה לאינטרנט) ולא לשנות את ההגדרות ללקוחות המבקשים לנטוש את החברה לטובת המתחרות במסגרת רפורמת הפס הרחב.

על פי הודעת משרד התקשורת: "משרד התקשורת הורה לחברת בזק להפסיק את הנוהל השרירותי של שינוי הגדרת שם דומיין ללקוחות המבקשים לנטוש אותה ולעבור לספקי אינטרנט מתחרים.

מבדיקות שערך המשרד, התברר כי לקוחות שביקשו לעבור מחברת בזק לספק שרות אחר לקבלת שירותי אינטרנט, נתקלו בקשיים, שנבעו מהעובדה שחברת בזק דרשה את הוספת המילה W (Wholesale ), המסמלת את ההגדרה סיטונאי, לשם הדומיין במודם / הראוטר – צעד שהקשה על תהליך המעבר, סרבל אותו ופגע בטיב השירות.

במשרד התקשורת מציינים כי מעבר הצרכנים נפגע באופן משמעותי, שכן בשל כך צרכנים נאלצים לשנות את שם הדומיין בנתב שברשותם, דבר שרוב המנויים הביתיים אינם יודעים לעשות. כמו כן, מאחר שיכולת הגישה מרחוק של הספקיות לנתבים הינה חלקית, ובאם הגדרות הנתב אינן תואמות את הרשאות הגישה בבזק – לעתים, הגישה מרחוק היא בלתי אפשרית שכן המנוי מנותק.

במכתב ששלח מנכ"ל משרד התקשורת אבי ברגר לחברת בזק הובהר כי אין הצדקה לטענותיה כי לא ניתן ליישם במערכותיה זיהוי משני ע"י שדה שונה ללא החלפת שם דומיין.

ברגר מסר כי: "במעבר צרכנים בין חברת בזק לספקיות אינטרנט קיימת חשיבות רבה בשמירת שם משתמש קיים - יש להפסיק במיידי נוהל זה".

רפורמת הפס הרחב, שהחלה בפברואר השנה מאפשרת לציבור הצרכנים לעבור בין ספקי אינטרנט שונים בפעולה אחת ללא צורך בהתקשרות כפולה לספק ותשתית. כל חברות התקשורת הורשו לרכוש תשתית אינטרנט מחברות בזק והוט במחיר "סיטונאי", מהלך שמוביל לשיפור השירות תוך הוזלת המחיר שהציבור משלם עבור סל שירותי התקשורת בעשרות שקלים לפחות.

כאמור, המשרד הבהיר כי יישום הזיהוי המשני בכל אחת מהרשתות וספקיות השרות יחזרו לעבוד על בסיס מזהה לקוח יחיד קרי שם המשתמש הקיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר