הולנד בהלם; אוהדי קבוצה שרו "היהודים נשרפים טוב"

מספר אוהדי קבוצת הכדורגל 'אוטרכט' מהליגה ההולנדית ביצעו באחד המשחקים שיר אנטישמי שהצליח לזעזע את הולנד כולה: "אבא ואמא שורפים יהודים, כי הם נשרפים טוב" (מהעולם)

שרון מנדל | כיכר השבת |
קרימטוריום, ארכיון (וידאו: מתוך יוטיוב. תמונה: שאטרסטוק)

הערב (רביעי) מציינים בישראל את יום השואה, כשברקע האנטישמיות הגוברת ברחבי העולם בכלל ובאירופה בפרט. דוגמא לאנטישמיות הגואה ברחבי העולם ניתן למצוא בהרבה תחומים בחיים, וגם בספורט האנטישמיות מרימה ראש.

זה הסיפור של אוהדי קבוצת הכדורגל "אוטרכט" מהליגה ההולנדית, שביצעו שיר אנטישמי מחריד והכו את הולנד כולה בהלם מוחלט.

"אבא היה בקומנדו / אימא היתה ב-SS / ביחד הם שורפים יהודים / כי יהודים נשרפים הכי טוב". זה מה ששרו חלק מאוהדי הקבוצה, כאשר קבוצתם אירחה את קבוצת הכדורגל "אייאקס" - מועדון כדורגל המזוהה לחלוטין עם היהודים ורבים מאוהדיו אף מניפים דגלי ישראל במהלך משחקי הקבוצה.

לאוהדים רפרטואר קבוע של שירים המכילים נאצות אנטישמיות כאשר הם פוגשים את "הקבוצה היהודית", בין היתר הם שרים: 'חמאס, חמאס, היהודים לגז'.

כאמור, השיר גרם לסערת ענק בהולנד. חברי פרלמנט התראיינו לכלי התקשורת וגינו בחריפות את האוהדים. ארגונים יהודיים פנו להתאחדות ההולנדית בדרישה להעניש את הקבוצה ואת אוהדיה, וזו מיהרה להציב אולטימטום לאנשי הקבוצה - טפלו בחוליגנים אחרת תענשו.

אנשי הקבוצה התנערו כמובן מהשיר האנטישמי וטענו כי הם חוקרים את האירוע. בנוסף, אנשי המועדון התנצלו בפני כל מי שחש נפגע מהשיר המזעזע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר