בגלל עיריית ירושלים: בן 82 נעצר למשך 12 שעות עקב דו"ח חניה

משה גוטרמן, יהודי חרדי בן 82, תושב ירושלים, שלו כבר 13 נינים, נעצר למשך 12 שעות, אם שאלתם על מה הוא נעצר? על דו"ח חניה של 500 שקלים לעיריית ירושלים (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
משה גוטרמן (צילום: עמית שאבי - מתוך "ידיעות אחרונות")

מכעיס: משה גוטרמן, יהודי חרדי בן 82, תושב ירושלים, נעצר בתחילת השבוע למשך 12 שעות, אם שאלתם על מה הוא נעצר? על דו"ח חניה של 500 שקלים לעיריית ירושלים.

ב'ידיעות אחרונות' דיווחו הבוקר (חמישי) כי לגוטרמן יש 6 ילדים, 40 נכדים ו-13 נינים. מעולם הוא לא הסתבך עם החוק, ולמרות הגיל המבוגר והבעות הרפואיות מהם הוא סובל במשטרה הוחלט לעצור אותו במשך שעות ארוכות.

גוטרמן סיפר ל'ידיעות אחרונות' כי "בשעה 10:00 בבוקר דפקו שוטרים על הדלת בבית, הם אמרו לי שאני עצור בגלל שלא שילמתי דו"ח חנייה לעירייה, לקחו אותי למגרש הרוסים, לידי ישבו אנשים עם אזיקים על הידיים והרגליים. אמרתי להם שהדו"ח הזה הוא טעות, כי יש לי תו נכה, אמרו לי שהייתי צריך לדבר עם העירייה".

בעקבות כך שגוטרמן לא שילם את הדו"ח, הוא היה צריך לשלם עם ריבית מה שהגיע לסכום של 1,500 שקלים: "אמרו לי לשלם את הדו"ח, אבל הסברתי להם שאין לי כסף, שאני אדם חולה שלוקח תרופות. רופא בדק אותי וראה שיש לי לחץ דם, לקחו אותי לבית חולים כדי לבדוק אם אני כשיר למאסר ומשם החזירו אותי למגרש הרוסים".

בשעות הערב הצליח גוטרמן לגייס את הכסף, שילם ושחרר ממעצר: "הייתי שם במשך 12 שעות בלי התרופות שלי, אפילו אוכל לא נתנו לי, לא התייחסו אליי בכלל. בגלל דו"ח עוצרים אדם מבוגר וחולה?".

ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה: "במקרה זה למשטרה אין שיקול דעת היות שנגד אדון גוטרמן הוצא צו מאסר על ידי בית המשפט לעניינים מקומיים, השוטרים פנו מיוזמתם לבית המשפט כדי לחפש אלטרנטיבה שתמנע את המעצר".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "החייב ביקש להישפט בגין חובו לעירייה, נקבעו שבעה דיונים שאליהם הוא לא התייצב, ולפיכך פסק בית המשפט את דינו שלא בפניו. החייב מעולם לא פנה לתביעה העירונית כדי להסדיר את פריסת החוב, ואם יעשה זאת תתחשב העירייה בגילו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר