ליברמן בדרך לאופוזיציה?

ישראל ביתנו תדרוש לבטל את 'ההתחייבויות לחרדים'

ראש הממשלה בנימין נתניהו יפגוש מחר את יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן, אולם יושב ראש הסיעה רוברט אילטוב כבר מצהיר כי אם לא ישונו ההתחייבויות לחרדים, המפלגה תפנה לאופוזיציה: "לא נתחיל לדבר עם הליכוד על התיקים עד שנקבל את המידע על הסיכומים שהושגו עם ש"ס ויהדות התורה" (חדשות,ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: גילי יערי, פלאש 90)

ישראל ביתנו תדרוש כתנאי להצטרפותה לממשלה את ביטול הבטחות נתניהו לחרדים, כך עולה מדברים שאמר אמש (רביעי) יו"ר סיעת ישראל ביתנו ח"כ רוברט אילטוב במפגש סגור בנתניה ובמהלכו מתח ביקורת על נתניהו והתנהלות המשא ומתן הקואליציוני. מחר צפוי נתניהו להיפגש עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן.

לפי הדיווח ב-ynet, אילטוב אמר כי: "ברור שנתניהו מעדיף ממשלת אחדות לאומית בלעדינו ובלעדי הבית היהודי. אבל הוא גם מעדיף ממשלה בלי ציפי לבני. הדם הרע שנוצר ביניהם מוביל למצב שהוא היה מוכן אפילו לקיים רוטציה עם הרצוג ובתנאי שציפי לא תהיה חלק מאותה ממשלת אחדות".

"ברור שמי שהיו המנוע ודחפו לממשלת אחדות היו דרעי, ליצמן וגפני. ברור להם שיהיה לחרדים הרבה יותר קל לקבל מיליוני שקלים מהאוצר ולבטל את החקיקה של השוויון בנטל ואת החלטות הממשלה בנושאי הגיור. הם חוששים מעמדות ישראל ביתנו בכל התחומים הנוגעים לסוגיות דת ומדינה ולכן דרעי עבד שעות נוספות כדי לתווך בין ביבי להרצוג".

"אין שום בעיה בין ישראל ביתנו לבית היהודי ואין ויכוח על תיק החוץ, שיפסיקו לבלבל לנו את המוח. הבעיה האמיתית עם הבית היהודי הוא התיק השלישי עבור איילת שקד. כל השאר ספינים" הוסיף.

אילטוב תקף את ההתחייבויות לכאורה של נתניהו למפלגות החרדיות ואמר: "לא נתחיל לדבר עם הליכוד על התיקים עד שנקבל את כל המידע על הסיכומים שהושגו עם ש"ס ויהדות התורה. לא ייתכן, לדוגמה, שנסכים לבטל יוזמות שאושרו ונוגעות לגיור בגלל התחייבות של נתניהו לחרדים".

"החבר'ה הצעירים שלנו מוכנים להקריב את חייהם בצבא, אבל הם לא ייחשבו יהודים? לא נסכים בשום אופן גם לשום שינוי בחוק השויון בנטל וגם לא בחוק אזור רישום אחד לנישואין שהעברנו בכנסת הקודמת והיום החרדים מבקשים לבטל".

"אנחנו רוצים להיות חלק מהממשלה והקואליציה, אבל לא בכל מחיר. בתנאים כפי שהם מתגבשים כרגע, אין לנו בעיה לשרת מהאופוזיציה או ללכת לבחירות חדשות. אבל לא נתפשר על העקרונות הבסיסיים שלנו" איים. הוא הוסיף כי: "העובדה שראש הממשלה נפגש עם יו"ר הרשימה הערבית "והופך אותם ללגיטיימיים מפריעה לנו יותר מכסף שמוזרם לחרדים. כמו שזה מתנהל כרגע, ראש הממשלה יעשה הכל כדי להשאיר אותנו מחוץ לקאוליציה ואנחנו נשמח לשרת את העם מהאופוזיציה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר