הידעתם? צורת הכוס משפיעה על טעם היין

מלבד העובדה שזה פשוט לא מנומס, מסתבר שגמיעת יין ישירות מהבקבוק או מכוס שאינה מיועדת לשתיית יין, פוגעת בארומה. מחקר חדש גילה כיצד צורת הכוס משפיעה על הטעם (בבית)

חיה כהן | כיכר השבת |
בכוס אחרת, הטעם היה שונה. (צילום: shutterstock)

ישנן סיבות רבות למה לא כדאי לגמוע את היין ישירות מהבקבוק, "בגלל הארומה" יטען כל חובב יין מתחיל. וכעת מסתבר שאניני הטעם צודקים: צורת כוס הזכוכית באמת משפיעה על טעמו של היין, כך לפי מחקר חדש שנערך באוניברסיטה הרפואית בטוקיו.

מערכת צילום מיוחדת שפיתחו מדענים מיפן, מצליחה לחשוף כיצד הארומה של היין משתנה בשל אדי האתנול המתאדים החוצה מהכוס, בהתאם לצורה.

המערכת כוללת רשת הספוגה באניזימים של חזרת ולומינול, אשר משנים את הצבע בעת חשיפה לחמצן. הרשת הונחה על גבי כוס יין, וכך באופן דיגיטלי, הראתה המצלמה כיצד אדי האתנול עולים מן הכוס.

צוות המחקר בחן יינות שונים, בטמפרטורות שונות ובכוסות שונות. "בחרנו בשלושה סוגי כוסות - כוס יין, כוס קוקטייל וכוס רגילה כדי לקבוע את ההבדלים בפליטת אדי האתנול, הנגרמים כתוצאה מצורת הכוס" הסבירו החוקרים במאמר שפורסם בכתב העת אנליסט.

כשהטמפרטורה עמדה על 13 מעלות צלזיוס והמשקה היה נתון בכוס המיועדת ליין - ששוליה מצטמצמים למעלה - קלטה המערכת כי קיים ריכוז אתנול גבוה יותר ממרכז הכוס, וכך ניתן ליהנות מארומת יין נקייה ללא התערבות של אדי אתנול, בניגוד לכוס קוקטייל או כוס רגילה, בהן ריכוז האתנול ביין גבוה ופוגע בארומה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר