אלפים ליוו את הרוג הדריסה

הרב שרקי ספד בכאב לבנו: 'זכית להיות מהרוגי מלכות'

מאות בני אדם, מכרים, חברים ובני משפחה ליוו למנוחות את שלום יוחאי שרקי ז"ל, שנהרג אמש מדריסה בצומת הגבעה הצרפתית בי-ם. אביו הרב אורי שרקי ספד לו בכאב: "לך, בני היקר, לא קשה. זכית להיות מהרוגי מלכות. חזרנו לארץ לא כדי להירצח, אבל השפלים לא יודעים להעריך את החיים" (חדשות, בארץ)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
הלוויית שלום יוחאי שרקי ז"ל (צילום: בראל אפרים - ynet)

מאות בני אדם, מכרים, חברים ובני משפחה ליוו אחר הצהריים (חמישי) למנוחות את שלום יוחאי שרקי ז"ל, שנהרג אמש באירוע הדריסה בצומת הגבעה הצרפתית, זאת בעוד במשטרה בודקים חשד כי מדובר באירוע על רקע לאומני.

אביו של שלום יוחאי, הרב אורי שרקי, מהרבנים החשובים בציונות הדתית, ספד בכאב לבנו: "שלום שלום ואין שלום. לך, בני היקר, לא קשה. לא קשה כי נשמתך האצילית עולה ישירות דרך כל הרקיעים אל מלך השלום. זכית להיות מהרוגי מלכות. הייתה לך נשמה עילאית. כשעמדת להתגייס לצה"ל והציעו לך להיות בחיל הים אמרת בהתחלה שלא רצית, כי אם תהיה בחיל הים תצטרך לצאת מגבולותיה של ארץ ישראל ואיך תזכה לגאולה".

"בסוף התגייסת כי טובת עם ישראל, כך אמרת, קודמת לטובתך שלך. בכל מקום שבו הופעת במקום שבו היו מתחים אתה היית עושה שלום. היית כדוד המלך, אדמוני יפה עיניים, דואג לכולם לפניך. היית בעל חוש ההומור היורה בקשת. כיהונתן בן שאול נהרגת באותם השטחים ואותם השדות שבהם יהונתן בן שאול היה הולך ומתאמן".

"חיית בתודעה מתמדת וברקע התודעה שלך עמדה השואה האיומה. אני יודע עד כמה יום השואה היה משמעותי עבורך. לא בכדי יום השואה הוא היום שבו אתה נפרד מאיתנו. אחרי 2,000 שנה חזרנו לכאן לא כדי להירצח או להיקבר אלא להינטע. קיווינו שאתה דור הנטיעה. משפחתנו תתחזק מכוחך שלום ואתה שלום ואתה לך ותנוח ותעמוד לגורלך לקץ הימים".

העיתונאי יאיר שרקי, אחיו של שלום יוחאי, ספד לאחיו: "כל מה שנגיד עכשיו יהיה קלישאה, אבל מטורף כמה כל הקלישאות האלה נכונות. לפחות הספקתי ללחוש לך בבית החולים וכמה שלם הלכת. לא השארת אף אחד כועס, כמה ילדים עצובים אתה משאיר. לא הכרת לנו רשמית את שירה, אבל לי כבר אמרת 'זה הכי רציני שהיה לי'. בשבוע שעבר שאלתי אותך: 'נו, אז אולי הפעם אתה מפנה לי סוף סוף את החדר, שיהיה לי בבית חדר לבד?'. צחקנו שאלה המניעים שלי".

הנהג הדורס מובא לדיון בהארכת מעצרו (צילום: גיל יוחנן - ynet)

שרקי הוסיף, "ראיתי את התמונות מהפיגוע. אין לי שום ספק שזו לא תאונה ושום צו איסור פרסום לא ישנה את זה. אנחנו נקבל את הדין בדיוק כפי ששלום היה אומר לנו ומקבל בעצמו".

אחיו, מיכאל, אמר: "איך ייתכן שמחר בשישי בצהריים לא תיכנס בדלת ותכריז בחלון המטבח: 'אימא הציבוריות רעבה'. איך ייתכן שבמוצאי שבת, כשתצא לטיולים, לא תאמר לחניכים שלך 'היו שלום'. היית אהוב שלום כי אהבת, כי אתה האוהב. ברחת מכל הרע שבעולם, תמיד בחרת להתעסק בטוב. לא תיארנו לעצמנו שאתה צריך להספיק כל כך הרבה רק כי החיים שלך כל כך קצרים".

ראש העיר ברקת ספד ליוחאי שלום: "ירושלים מתעטפת בצעקתכם. פעילותך לאורך שנים במכון מאיר מייצגת עשייה שכולה אהבת חיים ואהבת העם. מספרים על שלום יוחאי, איש אמת תמיד כן וישר, מכבד כל אדם. היום אנחנו משלמים מחיר דמים נוסף. לא תם מאבקנו לחיים ולביטחון בארצנו ובירושלים. אנו עומדים בחזית אחת ומאוחדת ממש כפי דרכה ודרכיה של משפחת שרקי".

(צילום: עפר מאיר וגיל יוחנן - ynet)

כזכור, באירוע נפצעה שירה קליין (23), והיא עדיין מאושפזת בבית החולים הדסה עין כרם במצב קשה מאוד. בשב"כ אמרו כי מחקירת נהג הרכב ומממצאים ראשוניים, מתחזק החשד כי הרקע לאירוע הוא לאומני, אך עם זאת, בשב"כ הדגישו כי החקירה עדיין נמשכת.

במקביל, מעצרו של הנהג, חאלד קורניטה, תושב מזרח ירושלים, הוארך עד יום שני. בחקירתו הכחיש קורניטה כי פגע בשניים בכוונה ועורך דינו טען כי התוצאה נגרמה כתוצאה ממזג האוויר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר