לפיד מגיב: שרי החוץ האירופאים קוראים לחרם על ישראל

ח"כ יאיר לפיד הגיב לקריאה שרי חוץ באירופה לסימון מוצרים מההתנחלויות ואמר כי מדובר בקריאה לחרם על ישראל: "קריאה כזו היא כתם על האיחוד האירופי. זה תהליך מסוכן" (חדשות)

יאיר לפיד (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד התייחס הערב (חמישי) להחלטתם של שרי חוץ באיחוד האירופי לתמוך בסימון מוצרים שיוצרו בהתנחלויות שנחשפה ב'הארץ', ואמר כי מדובר בקריאה לחרם על ישראל. לדברי לפיד: "הקריאה של שרי החוץ מהאיחוד האירופי היא למעשה קריאה לחרם על ישראל דה פקטו".

"אין הבדל בין מוצרים שמיוצרים מעבר לקו הירוק לבין מוצרים שמיוצרים בתוך הקו הירוק. זאת קריאה חסרת אחריות בעלת פוטנציאל להמיט אסון על המשק בישראל".

"קריאה כזו היא כתם על האיחוד האירופי ומדינת ישראל צריכה להילחם על מנת למנוע את התהליך המסוכן הזה" אמר לפיד.

מוקדם יותר דווח ב'הארץ' כי שרי החוץ שחתמו על הקריאה הם מצרפת, בריטניה, ספרד, איטליה, בלגיה, שבדיה, מלטה, אוסטריה, אירלנד, פורטוגל, סלובניה, הונגריה, פינלנד, דנמרק, הולנד ולוקסמבורג. מי שניסח את הקריאה הוא ככל הנראה שר החוץ של בלגיה.

במכתב דורשים שרי החוץ ממוגריני, לקדם את המהלך, שהחל כבר לפני כמה שנים, ולפיו יסומנו כל המוצרים הישראלים שמיוצרים בהתנחלויות, כשלטענתם זהו צעד חשוב לקידום פתרון שתי המדינות.

"המשך הרחבת ההתנחלויות הבלתי חוקיות בשטחים הפלסטינים הכבושים ובשטחים אחרים שנכבשו על ידי ישראל מאז 1967 מאיימת על הסיכוי להגיע להסכם שלום סופי וצודק", כותבים השרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר