תמלילי השיחה של הרב מצגר עם עד המדינה: "תגיד 'לא זוכר'. אשלם לך הכל"

כתב ערוץ 2 פרסם תמליל משיחת הרב הראשי לשעבר יונה מצגר עם עד המדינה: "שולה זקן שתקה ויצאה. תגיד 'לא זוכר'. אני אשלם לך את הכל. מה אתה חושב? אתה מסודר " (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב יונה מצגר (צילום: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

העיתונאי גיא פלג חשף הערב (חמישי) בחדשות ערוץ 2 את תמלילי השיחה בין הרב הראשי לשעבר יונה מצגר לעד המדינה בפרשה, שלכאורה מפלילה את הרב. על פי הדיווח, במהלך השיחה כולה הרב מצגר בוכה, מדבר עם עד המדינה כשהוא מבין שהוא ככל הנראה הסתבך פלילית.

עד המדינה: "הרב, חייבים לדבר כמה דקות. הייתי אתמול בחקירה ומחר אני בחקירה. צריך להחליט מה עושים".

הרב מצגר: "אסור לי לדבר איתך".

עד המדינה: "אתה יודע מה אני עושה בשביל להגן (עליך?). אני כל הזמן מדבר. לוקח על עצמי דברים. אתה יודע מה עשו לי בחקירה? הרגו אותי".

הרב מצגר: "כל החיים שלי השתנו, אני משתגע". הרב מצגר בוכה. "אתה חסר לי כל כך, אתה לא יודע כמה".

הרב מצגר: "מה רצו ממך אתמול?".

עד המדינה: "הם מצאו בבית, בחיפוש עם רשימות של סכומים וכאילו מיליון (שקלים) פלוס, שאני אסביר להם מה זה. הם בטוחים שזה מהכסף שקיבלנו משמחה, כי שמחה אמר שהוא נתן לי כסף, אני לא אמרתי שנתתי לך, אז הם לוחצים ולוחצים. אני לא יכול להגיד 'אני לא יודע' שבגלל שהם משמיעים לי (הקלטות)".

הרב מצגר: "מה הבעיה שלך להגיד שאתה לא זוכר, לא יודע?".

עד המדינה: "אבל הם משמיעים כל הזמן".

עד המדינה: "תשמע, העורך דין שלי אמר לי 'תשמע, אני מבין שאתה מגן על הרב, אבל קח בחשבון שזה הרבה שנים בכלא', הבנתי שאם אני שותק אני גם מסתבך".

הרב מצגר: "תראה, שולה זקן שתקה ויצאה עם חודש עבודות שירות, פי אלף יותר, על מיליונים מדובר שמה. וגם אולמרט, חודש עבודות שירות - זה הכל. עכשיו, היא (שולה זקן) הודתה שהיא קיבלה כסף, אתה עוקב אחרי המשפט הזה?".

עד המדינה: "בטח שאני עוקב. אני שומע שהיא כאילו התעצבנה עליו שהוא לא מגן עליה".

הרב מצגר: "אני אשלם לך את הכל. מה אתה חושב? אתה מסודר, אני הולך לכתת את רגליי בשבילך, אתה תהיה מסודר".

עד המדינה: "מה זה 'אהיה מסודר', הרב".

הרב מצגר: "הכל, הכל, כמה כסף אתה צריך עכשיו?".

עד המדינה: "עכשיו בסדר, אם אני הולך לכלא מה אני עושה?".

הרב מצגר: "אתה לא תלך לכלא".

הרב מצגר: "הסכומים זה לא מיליונים".

עד המדינה: "זה בטח מיליונים הרב. הם יודעים את הסכומים שקיבלנו באמת, הם הוציאו לי מהטלפון שלי את כל המיילים שלי. במיילים שלי כתוב ששלחו תרומה לבית התבשיל. יש להם שיחה שלי עם שמחה שהוא אומר לי 'תבוא תיקח את הכסת, העשרת אלפים יורו שגדעון שלח".

הרב מצגר: "תגיד שאתה תרמת את זה".

עד המדינה: "מה זה תגיד תרמתי את זה'?".

הרב מצגר: "לעניים".

עד המדינה: "לאיפה? למי זה עניים?".

הרב מצגר: "נתנו לכל מיני עניים. אתה חייב להמשיך בדרך שלך. אני אגן עליך כל חיי. החיים שלנו משותפים. אנחנו קשורים אחד לשני".

עד המדינה: "ברור הרב, בגלל זה אני מגן".

הרב מצגר: "אז תמשיך ככה, אתה הבן שלי, יותר מהבן שלי, אתה ראשון מכל ילדי, לא תהיה לבד. רוצים אותי רב ראשי של ירושלים או חיפה. אריה דרעי רציני מאוד. גפני מאוד רציני. אם אני גומר את הפרשה הזאת, הדרך סלולה. אם אתה תהיה שטינקר אתה יודע מה זה? אתה כאילו המויסר".

בהמשך השיחה אומר עד המדינה: "הרב תשמע - הם עקבו, הם צילמו, הראו לי קלסר של תמונות מכל האירועים שהיינו, בכל מיני מקומות. הם בטוחים שכאילו אני ניהלתי את הכספים, שזה אצלי ואני לא מספר להם איפה. הם יושבים לי על הראש. הם אומרים - 'זה של הרב אבל אתה מנהל את זה. תגיד לנו איפה זה נמצא'. אני אומר להם 'אני לא יודע על מה אתם מדברים, אין כסף'".

כזכור - בחודש הקודם הודיעה פרקליטות מחוז ירושלים כי החליטה על דעת היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, להעמיד לדין פלילי בכפוף לשימוע את הרב יונה מצגר. לרב מצגר מיוחסות עבירות רבות ובהן קבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי מורשה, קשירת קשר לביצוע פשע, הלבנת הון ועבירות מס, והכל תוך שהוא פועל במסגרת תפקידו ומנצל את מעמדו הרם.

על פי החשד, במהלך ביצוע העבירות וכתוצאה מהן קיבל הרב מצגר סכומי שוחד בהיקף (משוער) של כ-10 מיליון שקל, ומתוכם לקח לכיסו סך (משוער) של כ-7 מיליון שקל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר