נעצר חשוד באיומים על שליח חב"ד בחברון

הרב איציק ניימרק, שליח חב"ד בחברון יכול לנשום מעט לרווחה: שירות הביטחון הכללי והמשטרה עצרו פלסטיני החשוד כי איים על חייו של מארק בהודעות טקסט ששלח אליו (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום עצמי)

חודשים ספורים אחרי קבלת איומים על חייו, הרב איציק ניימרק - שליח חב"ד בחברון יכול לנשום מעט לרווחה. שירות הביטחון הכללי והמשטרה עצרו פלסטיני החשוד באיומים על חייו.

לפני כחודשיים התראיין השליח ל"כיכר השבת" וסיפר על החיים בצל איומים מצד חברי ארגון הטרור חמאס. הרב ניימרק טען אז כי ישנו פלסטיני המתגורר בחברון המאיים על חייו באמצעות שליחת הודעות טקסט לסלולרי שלו.

לא ברור עתה האם החשוד במעשה אכן התכוון לממש את איומיו אך ברור כי האיומים היו חד משמעתיים ובהם מסר כי חייו של השליח נמצאים בסכנה.

בית חב"ד בחברון נמצא תחת איומים קבועים מצד גורמי טרור ביהודה ושומרון. לפני חודשים אחדים הוגש כתב אישום מהפרקליטות הצבאית כנגד שני תושבי העיר. לפי כתב האישום, צוהייב וסאלם סולטאן, תכננו לפני חודשיים לבצע פיגוע משולב במקום.

השניים החליטו לבצע פיגוע נקמה על מותו של הנער הפלסטיני מוחמד אבו חדי'ר שנרצח על פי החשד על ידי בעלי חזות חרדית וכן בגין מבצע "צוק איתן" שהתנהל בשנה שעברה ברצועת עזה. השניים תכננו לייצר מטען צינור ולהשליכו בכניסה לבית חב"ד בחברון.

על פי כתב האישום, המטרה הייתה למשוך חיילים לאזור ועם הגעתם להפעיל מטען עוצמתי שהונח במקום מבעוד מועד. המטען הוכן מבלון גז אותו מילאו באבקת שריפה, מסמרים וברגים שנועדו להגדיל את עוצמת הפגיעה. בחסדי השם, התכנון לא יצא אל הפועל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר