עם יריקות וקללות

בושה: קיצוניים תקפו חייל חרדי בבי"ש בקריאות נאצי

הקיצוניים בבית שמש לשפל חדש: חייל חרדי שנקלע להפגנת קיצוניים בעיר נגד "מתחם גולובנציץ" הותקף ביריקות, קללות וקריאות "נאצי". גורם חרדי: "החבורה הקיצונית הזו מביאה עלינו אסון. איזה חילול השם עצום הם גורמים. הנזק שהם גורמים לא נתפס. באירוע הזה הם הגיעו לשפל חדש" (חדשות, חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילומסך)

הקיצוניים בבית שמש הגיעו לשפל חדש: למרות שמקרי תקיפות שמתבצעות נגד חיילים חרדים על ידי קיצוניים התמעטו בתקופה האחרונה, התרחש אתמול (חמישי) מקרה תקיפה חמור על ידי קבוצת קיצוניים בבית שמש.

האירוע התרחש כאשר חייל חרדי הלובש מדי חיל האוויר עבר בשכונת רמת בית שמש ונקלע בטעות להפגנת קיצוניים מקומיים נגד "מתחם גולובנציץ", שם לטענתם מתבצעים חילולי קברים. החייל ספג יריקות, קללות וקריאות "נאצי" ו"חרד"ק".

על פי גורמים צבאיים, החייל עשה את דרכו לסידורים במרכז המסחרי המקומי ונקלע להפגנה מקומית של אותם קיצוניים כנגד בניית בניין באתר בנייה בו לטענתם ישנם קברים.

גורם חרדי אמר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "החבורה הקיצונית הזו מביאה עלינו אסון. איזה חילול השם עצום הם גורמים". לדבריו, "למרות שמדובר בקבוצה שולית וקטנה יחסית, הנזק שהם גורמים הוא לא נתפס. באירוע הזה הם הגיעו לשפל חדש".

אל"מ במיל' יונתן ברנסקי, מנכ"ל עמותת הנח"ל החרדי ולשעבר מפקד גדוד הנח"ל החרדי, אומר כי "אנחנו הפסקנו לשתוק. מעתה בכוונתנו לפעול בנושא. מדובר אמנם במיעוט קיצוני, אבל הציבור שלנו צריך להפסיק עם האדישות".

ברנסקי מסביר כי "כבר שנתיים שאנחנו שותקים אל מול הסתה חסרת תקדים אל מול החיילים החרדים. השתיקה שלנו נובעת מסיבה אחת מרכזית: מהרצון שלא לספק חומרים לשונאינו, שונאי הציבור החרדי, שיעשו בכך שימוש בהכתמת כל הציבור. אבל התקרית הזו ברמת בית שמש, ביום השואה עצמו, היא מבחינתנו הקש ששבר את גב הגמל".

לדבריו, "מדובר בחבורה של קיצוניים, של כמה אלפים, שממררים את חיי חיילנו, בבית שמש, בירושלים, בבני ברק, ובמקומות נוספים, על בסיס יומיומי. ראשית כל, הבקשה שלנו היא מהרבנים ונציגי הציבור החרדי שיגנו, סוף סוף, תופעה זו. כמו כן, התחושה שלנו, לצערנו, היא שהציבור שלנו, הציבור החרדי, אף שהוא, כמובן, אינו שותף למעשי המיעוט הקיצוני - הוא אדיש להם כמעט לחלוטין. הגיע הזמן לצאת מהאדישות עד שיהיה כבר מאוחר. זה חילול ה' נורא מכל הבחינות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר