בית-המשפט פסק

ברגע האחרון: נדחה אירוע ההטבלה הנוצרי ברעננה

שופטת בית המשפט המחוזי בלוד קיבלה לפני זמן קצר החלטה לדחות סופית את אירוע הטבלה לנצרות שאמור היה להתקיים השבת באולם השייך לעיריית רעננה. בעקבות האירוע המתוכנן איימו חברי המועצה הדתיים לפרוש מהקואליציה המקומית (אקטואליה, חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לנאמר (Nati Shohat/Flash90)

שופטת בית המשפט המחוזי בלוד הורתה לפני זמן קצר (שישי) לדחות סופית את אירוע הטבלה לנצרות שאמור היה להתקיים השבת באולם השייך לעיריית רעננה.

כת "עדי השם" ארגנה כנס באולם עירוני שהיה אמור, ככל הנראה, לכלול בתוכו גם טקס הטבלה.

דבר האירוע התגלה וחברי המועצה הדתיים שיגרו מסר מאיים לראש העיר זאב ביילסקי ולפיו במידה והוא יצא לפועל, הסיעה כולה תפרוש מהקואליציה. במקביל פנה רב העיר, הרב יצחק פרץ לראש העיר ולאחר מסע לחצים ממושך נענה ראש-העיר והודיע על ביטול האירוע.

העירייה מצידה הצהירה כי בעל האולם העירוני חתם עם הכת על חוזה שכירות מבלי שהייתה לו סמכות לכך, משום שראש העיר אמור היה לאשר זאת והוא לא ידע על כך עד לפנייתם של חברי המועצה הדתיים ורב העיר.

בהודעה שהוציאה העירייה אתמול מיד לאחר החלטתה לבטל את האירוע נכתב כי "העיר רעננה רואה בכבוד ההדדי ערך יסוד המאפשר לכל אדם לחיות על פי אמונתו, השקפתו וצו מצפונו. אלה הופכים את רעננה לעיר מיוחדת בעלת מרקם חברתי ואנושי מגוון. עיריית רעננה מקפידה לדאוג לצורכיהם של כלל תושביה תוך שמירה על עקרונות השיוויון והשותפות הנהוגים בה מזה שנים.

"עם היוודע להנהלת העירייה על כוונת עמותת ״מצפה לישראל״ לקיים הרצאה ברעננה, ומתוך רצון לכבד את רגשותיהם של תושבי העיר ועל רקע החשש הכבד והממשי להתלהמות שעלולה להידרדר לפגיעה בסדר הציבורי עד כדי חשש לשלומם של התושבים, ניהלה עיריית רעננה מגעים ונסיונות עם העמותה בשיתוף משטרת ישראל, בניסיון להניאם מלקיים את האירוע ברעננה, בהסכמה. לצערנו הרב מאחר וניסיונות אלה לא נשאו פרי, נאלצה עיריית רעננה להודיע לעמותה על ביטול האירוע", הוסיפו בעירייה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר