המפכ"ל: "יש שישה עדי מדינה בפרשת 'ישראל ביתנו'"

לפי המסתמן המשטרה תמליץ להגיש כתבי אישום נגד לפחות עשרה מהמעורבים ב"פרשת ישראל ביתנו". המפכ"ל יוחנן דנינו חשף כי יש בפרשה שישה עדי מדינה (חדשות, בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
פאינה קירשנבאום (צילום: Gili Yaari/FLASH90)

פרשת 242 אותה הגדיר מפכ"ל המשטרה כאחת מפרשות השחיתות הגדולה במדינה מתקרבת לרגעי הכרעה. על פי המסתמן המשטרה תמליץ להגיש כתבי אישום נגד כמה מהמעורבים בפרשה בהם סגנית השר לשעבר פאינה קרישנבאום - החשודה העיקרית בפרשה.

על פי המסתמן המשטרה תמליץ להגיש עשרה כתבי אישום נגד כמה מהמעורבים וייתכן כי מספר כתבי האישום שיוגשו בקרוב יגדל ל-12 שבעניינם הצליחו החוקרים לגבש ראיות ברורות שלפיהן יש חשד סביר כי אותם אלו היו מעורבים בשחיתות לכאורה.

חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) פעלו בחודשים האחרונים שעות נוספות כדי להגיע לראיות ברורות כנגד החשודים ולשם כך הם הצליחו לגייס שישה עדי מדינה שעתידים להפליל את אלו שיוגשו נגדם כתבי אישום.

בין אותם החשודים שעל פי המסתמן יוגש נגדם כתבי אישום: החשודה העיקרית בפרשה, פאינה קרישנבאום, ראש מטה מפלגת ישראל ביתנו דאוד גודובסקי ושר התיירות לשעבר סטס מיסז'ניקוב.

בהתייחסו לחקירת הפרשה אמר אתמול מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו כי חומרי החקירה יועברו לפרקליטות המדינה בחודש מאי, וכינה את הפרשה כ"אחת מפרשות השחיתות היותר גדולות שהיו. יש שם חשודים לא רק מישראל ביתנו".

דנינו התייחס גם לביקורת החריפה נגד המשטרה בשל עיתוי הפיכתה לגלויה - ערב הבחירות ואמר: "שקלנו את כל השיקולים כולל את ההשפעה על הבחירות, ולמרות זאת החלטנו לפתוח בחקירה גלויה. אתם יכולים לסמוך עלינו ששקלנו את כל השיקולים, זו לא החלטה אוטונומית של המשטרה".

דנינו ציין כי "יש לנו כבר שישה עדי מדינה בתיק הזה. צריך להבין על מה אנו מדברים, הגענו כאן להרבה מאוד חשדות בתחום השוחד. החקירה תסתיים לקראת אמצע מאי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר