עימות בבית המשפט

כך עו"ד אליעד שרגא הביא להקדמת דיון עבור הנוצרים

יו"ר התנועה לאיכות השלטון עו"ד אליעד שרגא שיצג את כת הנוצרים "עדי השם" באירוע ההטבלה ברעננה שבוטל, הצליח בתרגיל מחוכם, לגרום לקיום דיון בבית המשפט עוד לפני שבת כשהודיע לכל הצדדים כי נקבע דיון לשעה 12:00 בעוד השופטת נתנה 72 שעות. עו"ד שרגא בדיון: "אוקיי, אז אני שקרן" (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
עו"ד אליעד שרגא (צילום: Hadas Parush/Flash90)

אל אולם הדיונים בבית המשפט המחוזי בלוד הגיעו ביום שישי בזה אחר זה ובהתראה קצרה כל הצדדים המעורבים באירוע ההטבלה לנצרות שאמור היה להתקיים ביום שבת ברעננה.

במהלך הדיון שנערך בשעה 12:00 נחשף התרגיל של עו"ד אלעד שרגא, יו"ר "התנועה לאיכות השלטון", שייצג את הכת הנוצרית שביקשה לערוך את אירוע ההטבלה בעיצומו של יום השבת.

עורכת הדין של העירייה, סיפרה לבית המשפט כי בשעה 10:36 קיבלה שיחת טלפון מעו"ד שרגא שאמר לה שנקבע דיון לשעה 12:00 וכי על כולם להתייצב בבית המשפט בשעה זו ולכן היא ושאר האנשים הגיעו לבית המשפט בעוד שכלל לא נקבע דיון שכזה.

היועצת המשפטית תיארה את שאירע כפי שעולה מפרוטוקול הדיון: "שיחת הטלפון השנייה שהתקיימה הייתה בשעה 10:36 על פי הכתוב בטל' הסלולרי, בשיחה זו הודיע חברי עו"ד שרגא לגב' קיינן שהתקבלה החלטה שיתקיים דיון ועלינו להתקיים (להתייצב. צ"ג) בשעה 12:00 באולמה של גבירתי. זו הייתה הודעה, והבנו כי הייתה החלטה לקיים דיון".

"רק עכשיו, בעקבות השיחות שהתקיימו, הסתבר לנו שהייתה החלטה קודמת שהייתה ידועה לחברי, לא נמסרה לו לא בכתב, לא בעל פה, לא במייל ולא בטלפון, גם בשיחה בשעה 10:36 שבה הודע על ההחלטה כביכול לקיים דיון בשעה 12:00, גם באותה שיחה לא טרח חברי לומר את דבר ההחלטה, שכרגע, כפי שהוא הסביר לפרו' הייתה ידועה לו. מה שהודיע חברי לנו, זה חלקי דברים וגם דברים לא נכונים", הוסיפה לתאר הפרקליטה.

על כך השיב עו"ד אלעד שרגא: "או-קי, אז אני שקרן".

השופטת נוגה אהד סיפרה כיצד נודע לה על עריכת הדיון הנוסף שכלל לא תוכנן לאותו היום: "באמצע דיון ערר מעצר ימים, עלתה מזכירת בית המשפט כשבידה עתירה מנהלית עבת כרס והניחה אל מול עיני בית המשפט ומשעיין בית המשפט ברפרוף קל בעתירה בנושא, ניתנה החלטה בכתב יד המורה כי 'לא ניתן לקיים דיון במעמד צד אחד, אלא במעמד המשיבים כולם. כל אחד מהמשיבים ימציא עמדתו לבית המשפט בסך 72 שעות וייקבע דיון'".

"כעבור למעלה משעה, בעודי עסוקה בדיון עררי החלטות על הארכת מעצר, מאן דהוא, שאינני זוכרת אמר לי כי העותרת נמצאת בחוץ והצדדים הגיעו", המשיכה השופטת, "לאור המצב בו היה נתון בית המשפט, כשכולם עסקו בעניין אחר, הגיב, אם הם פה, אז הם פה, וישמעו. ועוד תהיתי אם כבר יש תגובות בכתב. לעו"ד שרגא נאמר כי עתירות מסוג זה צריך לקבל תשובה בכתב וללמוד את העתירה. זה לא על רגל אחת".

למרות הצעד בו נקט עו"ד שרגא בו נאלץ בית המשפט לקיים את הדיון לפני שבת מאחר וכל הצדדים נכחו, בסיומו של הדיון היא קבעה כי האירוע לא ייערך.

האירוע המדובר להטבלה לנצרות אמור היה להתקיים באולם עירוני ואורגן על ידי כת "עדי השם". דבר האירוע התגלה וחברי המועצה הדתיים שיגרו מסר מאיים לראש העיר זאב ביילסקי ולפיו במידה והוא יצא לפועל, הם יפרשו מהקואליציה.

במקביל פנה רב העיר, הרב יצחק פרץ לראש העיר ולאחר מסע לחצים ממושך נענה ראש-העיר והודיע על ביטול האירוע.

העירייה מצידה הצהירה כי בעל האולם העירוני חתם עם הכת על חוזה שכירות מבלי שהייתה לו סמכות לכך, משום שראש העיר אמור היה לאשר זאת והוא לא ידע על כך עד לפנייתם של חברי המועצה הדתיים ורב העיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר