הרכבת הקלה שתשתק את תל אביב

אחרי שנים של עיכובים וסחבת, בעוד שלושה חודשים יחלו העבודות לבניית הרכבת הקלה בתל אביב והתושבים חוששים מחסימה של מרכז העיר. "החשש הוא מנזק לחנויות" (ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(גלעד מורג - YNET)

אחרי שנים של עיכובים ותירוצים שונים העבודות לבניית הרכבת הקלה בתל אביב יחלו בעוד שלושה חודשים והם עתידים להביא ללא מעט חסימות כבישים והסדרי תנועה חדשים שיש שיאמרו שאלו ישתקו את האזור.

מדובר בעבודות בשתי נקודות מרכזיות של הפרויקט: באזור גשר מעריב ורחוב יהודה הלוי בעיר. על פי התוכנית, הגשר ייהרס בחודש אוגוסט ואילו העבודות ברחוב הלוי יתחילו קודם לכן וכן ברחוב קרליבך.

תושבי האזור מודאגים בשל העובדה כי העבודות יימשכו זמן רב ולא מן הנמנע כי גם תאריך היעד שנקבע ל-2021 לא יהיה בפועל ויישאר עדיין על מפת התוכניות ומשום כך החשש רק הולך וגדל. לא רק התושבים חוששים מסחבת בעבודות ובכלל מעצם העבודות שעלולות לשתק את התחבורה ואולי גם המסחר.

סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו, מיטל להבי, אמרה ל-ynet כי דווקא בעלי נכסים באזור העבודות עתידים ליהנות מכך ואילו מי שעלולים לסבול מכך הם בעלי חנויות. "נצטרך למצוא להם מקומות חלופיים", אמרה.

סגנית ראש העיר אמרה עוד כי "הסבל יהיה דומה לזה שעבר על ירושלים, אבל תל אביב והמטרופולין זקוקים לפתרונות הסעת המונים, כי בלי זה נתקע בפקק שאין לו סוף". לדבריה, אם הכול יילך כמתוכנן הרכבת הקלה תהפוך לפעילה רק בתחילת העשור הבא.

ממשרד התחבורה נמסר כי "העבודות להקמת הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב נכנסות לשלב מתקדם. בהמשך לעבודות המבוצעות בפורטל שנקר, בדיפו ובתחנת אם-המושבות, יבוצעו בחודשים הקרובים עבודות להקמת תחנות תת-קרקעיות בתחומי הערים רמת גן ותל אביב.

"חברת נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע) והרשויות הרלבנטיות מקיימות בימים אלה פעולות הסברה ישירות מול הדיירים ובעלי העסקים באזורים שבהם צפויות להתקיים העבודות. משרד התחבורה וחברת נת"ע יודיעו בזמן הקרוב לציבור הרחב על כל השינויים בקווי התחבורה הציבורית וסגירת צירי תנועה הצפויים להתרחש במהלך העבודות. השינויים יפורסמו לכשיתגבשו סופית לוחות הזמנים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר