פרסום ראשון

ש"ס והליכוד הסכימו: החוק לבחירת רב ראשי אחד ייגנז

אחד החוקים המרכזיים שגרמו לכאב ראש גדול לרבנים הראשיים לישראל היה החוק למינוי רב ראשי אחד וביטול מוסד הראשון לציון • החוק נולד בממשלה הקודמת לאחר הניצחון הגדול של הציבור החרדי בבחירות לרבנות הראשית • כעת במהלך המשא ומתן בין ש"ס והליכוד סוכם כי החוק ייגנז ולא יקודם בממשלה הבאה (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרבנים הראשיים לישראל (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

בחירות 2015 • מרכיבים ממשלה: אחד החוקים המרכזיים שגרמו לכאב ראש גדול לרבנים הראשיים לישראל, ובפרט לראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף, היה חוק רב ראשי אחד, חוק שאיים לבטל את מוסד הראשון לציון אחרי מאות שנים.

ל"כיכר השבת" נודע כי במהלך המשא ומתן בין צוות ש"ס למפלגת 'הליכוד' התקבלה ההחלטה כי חוק רב ראשי אחד ייגנז ולא יקודם בממשלתו החדשה של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

במהלך השנתיים האחרונות, עת המפלגות החרדיות ישבו באופוזיציה, ולאחר שהמפלגות החרדיות ניצחו את הבחירות לרבנות הראשית כאשר הגר"י יוסף והגר"ד לאו נבחרו לתפקיד, החלו בקואליציה, נפתלי בנט וציפי לבני ביוזמתו של ח"כ לשעבר משה פייגלין בקידום חוק שבמדינת ישראל יכהן רק רב ראשי אחד.

לפני עשרה חודשים החוק אושר בקריאה ראשונה בכנסת, והלחץ במסדרונות הרבנות הראשית היה גדול, התקווה היחידה שהחוק לא יעבור הייתה הפלת הממשלה, ואכן עם נפילת הממשלה היה ניתן לראות את הסיפוק בקרב הרבנים הראשיים.

בין היתר, במהלך המאבק נגד החוק, נפגש הראשל"צ הגר"י יוסף עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והסביר לו את הבעייה בחוק, לדברי הרב - נתניהו הבטיח כי החוק ייגנז. כעת, נתניהו מקיים את הבטחתו במהלך המשא ומתן עם המפלגות החרדיות, ואכן סוכם כי החוק ייגנז.

בהקלטה שנחשפה ב"כיכר השבת" נשמע הגר"י יוסף מספר על השיחות עם ראשי המדינה בהקשר לחוק: "אני נפגש עם כמה מהשלטון, שרים, ראשי ממשלות. כשאני נפגש אתם אנחנו מדברים, למה צריך שני רבנים ראשיים? יש נשיא אחד, ראש ממשלה אחד - אולי חבל שיש - למה צריך שני רבנים? מספיק שיהיה רב ראשי אחד, שואלים אותי.

"אני דיברתי בנושא גם עם נתניהו, ראש הממשלה, רוצים לעשות חוק שיהיה רב ראשי אחד, 'הבית היהודי' רוצים שיהיה רב ראשי אחד, אז אני דיברתי אתו על זה".

הגר"י המשיך וסיפר: "אמרתי לו (לנתניהו. י-כ), אתם רוצים רב ראשי אחד? קודם תבינו מה זה רב ראשי. רב ראשי זה מנהיג רוחני, מדריך הלכות לציבור, זה לא רק להופיע ביום הזיכרון וביום העצמאות, עיקר התפקיד של רב ראשי זה ללמד תורה לעם", סיפר הרב יוסף והוסיף כי מאז נכנס לתפקיד ענה בכתב על למעלה מאלפיים שאלות שנשלחו ללשכתו מכל רחבי העולם.

הגר"י יוסף סיפר שבמהלך השיחה עם נתניהו הוא הסביר לו כי תפקיד הרב הראשי הספרדי והראשון לציון קיים עוד קודם קום מדינת ישראל: "אמרתי לנתניהו 'כבודו יודע שרב ראשי ספרדי - ראשון לציון, זה 380 שנה, תמיד היה רב ראשי אחד פה בארץ ישראל, היה הראשון לציון הראשון הרב משה גלנטי".

הראשל"צ חשף פרט מהפגישה עם נתניהו בו הוא אמר לו שיבטלו את הרב הראשי האשכנזי ולא הספרדי: "אמרתי לנתניהו 'אתם יכולים לבטל את מה שאתם הקמתם, אתם הקמתם את הרב הראשי האשכנזי? תבטלו את זה - בבקשה. את שלנו אתם לא עשיתם את זה, זה קרוב לארבע מאות שנה שלנו'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר