בחסידות בעלזא מחרימים את הוואטסאפ

חסידות בעלזא הנחשבת למי שמכירה ביתרונם של חלק מהכלים הטכנולוגים ומתירה את השימוש בהם הוחלט לאסור את השימוש בוואטסאפ: 'אנשים יצאו מגדר בן אנוש' (דיגיטל)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

אין כמעט גולש חרדי המחזיק ברשותו אחד ממכשירי הטלפון החכמים (סמארטפונים), גם אלו המוגנים, שאינו משתמש בתוכנת המסרים וואטסאפ. התוכנה בה משתמשים מאות מיליונים מסביב לעולם מאפשרת לקיים שיח בקבוצות ושיתוף תמונות וסרטונים.

אלא שכעת מתברר כי גם בחסידות בעלזא הנחשבת למי שמכירה ביתרונם של חלק מהכלים הטכנולוגים ומתירה את השימוש בהם לצורכי פרנסה הוחלט לאסור את השימוש בתוכנה.

בוועד לעניני תקשורת של החסידות פרסמו השבוע מודעה בה נכתב: "כידוע לכם חברי הוועד לעניני תקשורת שע"י בד"צ קהל מחזיקי הדת עומדים לשירות הציבור הזקוק לכלים טכנולוגים לצורכי פרנסתם, לספק לקהל אנ"ש יראי ה' וחושבי שמו מוצרים טכנולוגים מסוננים כדי שלא ייחשפו חס ושלום למראות אסורות ולתכנים שאינם ראויים".

"והנה לפי המצב כיום שחברי הוועד אישרו במקרים מסויימים גם אפליקציית וואטסאפ לצורכי פרנסה, אך התברר משך הזמן כי ברוב המקרים שכרה יוצא בהפסדה כי רבים שנחשפו לשימוש באפליקציה זו, יצאו מגדר בן אנוש לגמרי הן מצד התמכרות לשימוש בלתי פוסק באפליקציה זו והן מצד התכנים והמראות שאינם ראויים שהם לחם חוקו של הקבוצות בוואטסאפ", הם כותבים.

הרבנים מוסיפים וכותב כי "עקב כך ביקשנו מהחברה ובס"ד עלה בידם אפשרות לתת למי שזקוק לכך אפלקציית וואטסאפ שתשמש רק לצורכי פרנסה ולא לצורכי בילוי או גרוע מזה, ה' ירחם, מה שיעזור לכם שלא לבוא לידי נסיון ח"ו ושלא להיכשל בדברים אסורים ח"ו".

"ולכן הוחלט שמכאן ואילך האפשרויות של שימוש בוואטסאפ בכלל ובפרט בקבוצות, קבלת סרטונים ותמונות ייחסם לכל משתמשי הסמארטפונים המאושרים. על כן כל מי שצריך את האפליקציה לצורך פרנסתו יפנה לדיין הגאון רבי יהושוע פינק", מבהירים בוועדה, תוך שהם מציינים כי החל מאמצע חודש אייר חברת 'נתיב' תחסום את כל האפשרויות לשימוש בווטסאפ למי שלא יחזיר טופס עם אישור מחודש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר