אחרי רעננה, המיסיון מגיע לבירה

נוצרים יקיימו אירוע בארנה ויתפללו 'לנצר את היהודים'

לאחר שברעננה בוטל אירוע נוצרי בשל לחץ של חברי מועצה דתיים, ל"כיכר השבת" נודע כי בעוד כחודש צפוי להיערך אירוע נוצרי באצטדיון הארנה בירושלים, בו יתפללו הפעילים 'לנצר' את היהודים. חבר מועצה חרדי בשיחה עם כיכר השבת: "אם מדובר בפעילות מיסיונרית אז זהו מעשה חמור מאוד" (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
נוצרים בישראל (צילום אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה: מרים אלסטר, פלאש 90 )

אחרי עיריית רעננה, הגיעה תורה של עיריית ירושלים: אם לא יהיה שינוי דרמטי, בעוד כחודש ימים יתקיימו מספר אירועים מיסיונרים באולם "הארנה" השייך לעיריית ירושלים. לפי תכתובות של חברי מועצה ופעילים דתיים שהגיעו ל"כיכר השבת", באירוע יקראו הפעילים הנוצרים תיפלה שבין מילותיה: "Pray for Jewish hearts to be turned to Messiah Jesus" (תרגום: "תתפללו שלבבות היהודים יאמינו בישו".

בשיחה עם "כיכר השבת" אמר חבר המועצה אריה קינג: "בעוד כחודש ויום ייערך באולם "הארנה" השייך לעיריית ירושלים אירוע רב משתתפים - נוצרים שבין השאר מטרת האירוע היא להתפלל ולפעול בישראל כדי שיתקרבו לאותו האיש. היום קיבלו חברי מועצת העיר ירושלים שיעור איך הם צריכים להתנהל. לצערי הביקורת שלי איך צריכים חברי המועצה הדתיים להתנהג ולהתאחד סביב השבת והסטטוס קוו לא עזרה. לצערי ראש העיר מצליח לפלג את הציבור הדתי בירושלים".

"את מה שעשו חברי המועצה ברעננה - שם רצו לקיים אירוע דומה - הודיעו לראש העיר שאם האירוע יתקיים הם כולם מתפטרים ויחד איתם גם הרב הראשי לרעננה, אני חושב שכך צריך לפעול בעיר ירושלים".

במכתב ששיגר קינג ליועץ המשפטי לעירייה הוא כתב: "אבקש לבחון משפטית האם מותר לעירייה באמצעות חברת "אריאל" לאפשר פעילות בלתי חוקית בנכס עירוני? מדובר בכנסים שבהם יש קריאה להעביר יהודים על דתם, לנצרות.
האירועים מפורסמים וייתכן שכבר הוזמנו הימים לטובת האירועים הללו, אני מבקש שהמחלקה המשפטית תבחן היטב האם לא מדובר בסיוע לדבר עבירה".

"אבקש שאת ממצאי הבדיקה תעביר לידי בהקדם, על מנת שיהיה די זמן להודיע למזמיני האולם שימצאו לעצמם אולם אחר (אם בכלל). למיותר לציין, שאני ועוד אחרים שדואגים לדמותה של ירושלים מתכוונים להילחם על דמותה של עיר הקודש". הוסיף.

בהודעה ששיגר לחברי מועצת העיר הדתיים כתב קינג: "אם דמותה של העיר חשובה לכם, אם שמירת צביונה היהודי של העיר וקדושתה של העיר היא לא רק סיסמת בחירות , אלא אורח חיים ומשנה תורה בשביל כול אחד ואחת מכם, אני מצפה שתשתפו פעולה ותפנו לראש העיר ברקת ותטילו את כול כובד משקלכם להסיר את הרעה הגדולה הזו שמתכוננת בעיר הקודש באולם של עיריית ירושלים".

מהעירייה נמסר: "תכני האירוע אינם קשורים בשום צורה לעיריית ירושלים. מיותר לציין כי על כל גוף פרטי השוכר את היכל הפיס ארנה לפעול רק על פי החוק".

גורמים המעורבים בארגון האירוע מסרו לעיריית ירושלים כי "מדובר בארגון נוצרי אוונגלי של אוהבי ישראל וירושלים. הארגון מקיים כינוס תפילה כל שנתיים ברחבי העולם, והוחלט לקיימו בירושלים בשנת 2015. להתפלל לשלומה של העיר ולשלומה של ישראל. האורחים שיגיעו להשתתף באירועי התפילה והשעורים או הרצאות נלוות מגיעים מכל העולם הנוצרי על מנת לתמוך בישראל ובירושלים".

"הכינוס אינו מיועד ליהודים, אלא לנוצרים בלבד מהעולם כפי שצוין. התיירים מגיעים בקבוצות שמלבד אירועי התפילה מטיילים במקומות הקדושים לנצרות, חלקם לפני ההתכנסות וחלקם לאחריה".

חבר מועצת העיר ירושלים מאחת הסיעות החרדיות אמר בתגובה ל"כיכר השבת": "אם מדובר בפעילות מיסיונרית אז מדובר במעשה חמור מאוד ואנחנו נצטרך להפוך עולמות כדי שזה לא יקרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר