הגיטריסט החסידי יוסי פיאמנטה נמצא בתרדמת

האמן החסידי המוכשר יוסי פיאמנטה שמפורסם בזכות יכולותיו וטכניקות הנגינה יוצאות הדופן שלו בגיטרה חשמלית, נמצא בתרדמת בשל מצבו הרפואי • משפחתו מבקשת להתפלל לרפואתו של יוסף בן גניה (ברנז'ה)

חיה כהן | כיכר השבת |
התפללו לרפואתו. האמן יוסי פיאמנטה (צילום: באדיבות COL)

יוסי פיאמנטה (64), האמן החסידי המוכשר מלהקת "האחים פיאמנטה" שמפורסם בזכות יכולותיו וטכניקות הנגינה יוצאות הדופן שלו בגיטרה חשמלית, נמצא בתרדמת לאחר התדרדרות קשה במצבו הרפואי.

המוזיקאי נפתלי כלפה, שותפו של פיאמנטה, עדכן בדף הפייסבוק שלו ביום חמישי האחרון כי פיאמנטה עבר ניתוח חירום. משפחתו של פיאמנטה מבקשת להתפלל לרפואתו של יוסף בן גניה.

את דרכו המוזיקלית החל פיאמנטה כשהיה בן 13, אז קיבל גיטרה מדודו כמתנה לבר המצווה. הוא שירת בלהקת חיל התותחנים, ולאחר שחרורו הקים עם אחיו, האמן אבי פיאמנטה, את להקת "האחים פיאמנטה". בשנת 1977 ביקר בארץ סקסופוניסט הג'אז סטן גץ, שהתלהב מהשילוב של ג'אז, רוק ומוזיקה מזרחית, הצטרף להקלטות הלהקה והזמין את חבריה לבוא עמו לחו"ל.

האחים פיאמנטה עזבו לניו יורק, ובמקביל, החלו בתהליך חזרה בתשובה והתקרבו לחסידות חב"ד, מה שבאופן טבעי, השפיע על תכניה של הלהקה.

במהלך השנים, הוציא יוסי פיאמנטה מעל לעשרה אלבומים, ומבקרי מוזיקה רבים מרחבי העולם הביעו את הערכתם לטכניקות הנגינה של פיאמנטה בגיטרה חשמלית, והוא הושווה לאמנים גדולים, כמו אמן הבלוז-רוק'נרול ג'ימי הנדריקס והגיטריסט קרלוס סנטנה.

לפני מספר שנים הוכתר פיאמנטה כגיטריסט מספר 8 בעולם במגזין 'בילבורד' היוקרתי, והוא הוכר כרוקר יהודי מהשורה הראשונה, בעל שם עולמי.

לאחר 32 שנה בהן התגורר בחו"ל, חזר פיאמנטה לישראל ומתגורר כיום בישראל.

צפו בקטע סולו מיוחד של יוסי פיאמנטה, אותו ביצע לפני ארבעה חודשים ותועד על ידי כפיר ריפשוטס:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר