במימון העירייה?

חשש: גוף עירוני בירושלים יסייע לחילולי שבת נרחבים

עיריית ירושלים עשויה לגרום לחילולי שבת בחודש הקרוב על ידי קיומו של אירוע לילדים על ידי חברות השייכות לעירייה • אריה קינג: "ראש העיר מצליח מחודש לחודש לדרדר את קדושת השבת בעיר" • אליעזר ראוכברגר פנה במכתב בהול למנכ"ל הרל"י • תגובת העירייה: "פעילות קבועה שלא במימון העירייה" (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ראש העיר ניר ברקת (צילום: יונתן סינדל - פלאש 90)

עיריית ירושלים עשויה לגרום לחילול שבת במהלך החודש הקרוב וזאת על ידי קיומו של אירוע לילדים שייערך בשבתות הקרובות על ידי חברות השייכות לעירייה, כך מתלונן חבר מועצת העיר.

במודעה שפורסמה לתושבים נכתב כי במסגרת אירועי "אביב בפארק" יתקיימו אירועים בשבתות הקרובות. בין היתר יהיו טיולים, פעילויות סדנאות, הצגות, אטרקציות והצגת ילדים בעיצומו של בוקר השבת. עוד נכתב כי יהיו הסעות מאורגנות מהשכונות בהרשמה מראש במנהלים הקהילתיים - של העירייה.

בשיחה עם "כיכר השבת" אמר חבר מועצת עיריית ירושלים אריה קינג כי "אחרי עשרות שנים שעיריית ירושלים לא מימנה או נמנעה מאיזון ומימון חילולי שבת, החל מאתמול העירייה באמצעות שני גופים עירוניים "פארק ירושלים" ו"צעירים במרכז" ממנת חילול שבת במרחב הציבורי".

"אני קראתי לחברי מועצת העיר ירושלים שהקימו לפני שנה וחודשיים את הקואליציה למען השבת שתכליתה לשמור על השבת במרחב הציבורי בירושלים ולצערי הרב ראש העיר באמצעות עוזריו מצליח מחודש לחודש לדרדר את קדושת השבת בעיר ולפצל את אותה קואליציה", הוסיף.

קינג קורא "לרבני הציבור הדתי והחרדי בירושלים לקרוא לנבחריהם להקפיא כל העברת כספים לגופים העירוניים האלו עד להסרת החרפה הזאת".

חילול השבת המדובר מגיע על רקע פגישתם היום (שני) של חברי המועצה החרדים עם ראש העיר ירושלים ניר ברקת, יחד עם יו"ר הוועדה למען השבת בירושלים, יצחק גולדקנופף.

בעקבות פניית "כיכר השבת", פנו חברי המועצה יו"ר סיעת יהדות התורה בירושלים אליעזר ראוכברגר ומיכאל מלכיאלי מש"ס, בפנייה דחופה לאייל חיימובסקי - מנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים (הרל"י) בו הוא כתב "מבירור שערכנו עולה שגוף זה קשור עם החברה לפיתוח ירושלים (הרל"י), ואנו כחברי דירקטוריון הרל"י פונים בזאת ומבקשים את התערבותך המהירה להפסקת חילול שבת מחפיר זה בחסות הרל"י".

במקביל חבר המועצה יצחק פינדרוס פנה לעו"ד יוסי שרעבי, ראש מינהל פנאי וביקש לדעת האם האירועים בפרסום של ״כיכר השבת״, מתוקצבים או ממומנים על ידי עירית ירושלים בדרך כלשהי.

"לא יעלה על הדעת שחברה ממשלתית או עירונית, תאפשר לגוף הקשור עמה לחלל שבת בצורה כה חמורה. מדובר בהפרה בוטה של הסטטוס קוו, והתערבותך המיידית נדרשת לשם הפסקה מיידית של הפרה בוטה זו", הוסיף.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "מדובר בפעילות קבועה הנערכת מזה שנים, שלא ביוזמת העירייה ושאינה מקור המימון שלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר