כיכר TV

ההישג של ש"ס: שליטה מלאה על משרד הדתות

ההישג הראשון והמרכזי של תנועת ש"ס במהלך המשא ומתן הקואליציוני הוא קבלת תיק הדתות לידיה בשליטה מלאה • גורמים בליכוד: בבית היהודי מנסים לשפר את ההצעה שקיבלו • עוד בכיכר TV: האם אברך חרדי שאינו כשיר לשרת בצה"ל נעצר לשווא על-ידי הצבא בטענה כי הוא עריק ומשתמט? • צפו (חדשות, בארץ)

(עריכה: שמוליק קמינקר; תמונה: יונתן סינדל - פלאש 90)

כיכר TV - ההישג של ש"ס: שלושה ימים לפני חגיגות יום העצמאות וראש הממשלה בנימין נתניהו עובד שעות נוספות בכדי להגיע לטיוטת הסכם עם ש"ס, יהדות התורה ו'כולנו'.

היום אפשר להגיד בצורה ודאית כי ההישג הראשון והמרכזי של ש"ס במהלך המשא ומתן הוא קבלת תיק הדתות לידיה באופן מוחלט.

לדברי בכירים המעורים במשא ומתן, גם בקרב הליכוד - הרי שתנועת ש"ס תחזיק בתיק הדתות, בשליטה מלאה, וכי הדבר הוסכם בסוף השבוע שעבר.

באשר לאיומים של יו"ר סיעת 'הבית היהודי' ח"כ איילת שקד כי אם המפלגה לא תקבל את תיק הדתות הרי שהם יישבו באופוזיציה, אומרים גורמים בליכוד כי האיומים נעשים לאחר שב'בית היהודי 'לא מרוצים מהפגישה בין נתניהו לנפתלי בנט ומנסים דרך האיומים על משרד הדתות להגביר את הלחץ על ראש הממשלה בכדי לקבל הצעה טובה יותר.

כמו כן, דרעי עדיין מתלבט, הוא טרם קיבל החלטה האם לקבל את משרד הפנים - ללא מנהל התכנון שכחלון צפוי לקבל - או לקחת תיק אחר, שלא בהכרח יראה לעיין כתיק שניתן לסייע בו לציבור החרדי.

צה"ל עצר לשווא אברך חרדי?

אלעד סעיד, חרדי ישראלי בן 27 שנשוי לאמריקאית ואב לשניים המתגורר בארצות הברית כבר למעלה מחמש שנים, הגיע לארץ ביום חמישי האחרון ונעצר על ידי המשטרה הצבאית בגין השתמטות משירות צבאי.

מאז הוא שוהה במעצר בכלא 4 שבבסיס צריפין ומאז הספיק לעמוד למשפט כמה פעמים. אשתו יעל מספרת כי הוא נמצא במצב פסיכיאטרי שלא מאפשר לו להתגייס לצה"ל גם אם היה חפץ בכך.

כראייה לכך היא ניסתה לטענתה להציג בפני הצבא מכתב מפסיכיאטר שבו הוא כותב כי לעצור יש בעיות פסיכיאטריות קשות וכי הוא נוטל כדורים מידי יום.

ביום שישי ניסתה אשתו לבוא ולבקרו בכלא 4 שבצריפין אולם הש"ג - חייל המאבטח את עמדת הכניסה לבסיס, סירב להכניסה בטענה כי עליה לפנות לקצין העיר ומשזו לא הצליחה להגיע למשרדים - הביקור לא התקיים. לטענתה, היא באה להביא לו תרופה שעליו לקחת.

בשיחה עם "כיכר השבת" סיפרה יעל כי הם הגיעו לארץ לביקור משפחתי ראשון מאז 2009. "אנחנו ידענו שיש לו צו עיכוב יציאה מהארץ והדרך היחידה היא להגיע לארץ לצבא וכשנחתנו הוא התבקש להגיע ללשכת הגיוס וכך עשינו. הגענו לשם כשבידני מכתב מפסיכיאטר שהוא לא כשיר לשרת בצה"ל והם לא התייחסו לכך. הוא נעצר מייד".

היא קובלת על כך ש"מאז מעצרו הוא לא ראה קב"ן (קצין בריאות נפשי - צ״ג) והם לא ראו את המכתב של הפסיכיאטר. יש לו גם בעיות עם אוכל ובגלל שהוא בנאדם לחוץ ודיכאוני הוא לא אוכל בדרך כלל ושם הנושא מחריף".

"בזכות זה שאני אזרחית אמריקאית יש לי את כל הזכות לבוא ולדבר איתו. הוא אדם שלא כשיר לשרת והם פשוט הורסים אותו עוד יותר. הם לא מוכנים אפילו להביאו בפני קב"ן. הוא אדם נשוי והוא לא כשיר אז מה הם רוצים ממנו". היא הוסיפה.

ביקשנו את תגובת דובר צה"ל אך זו טרם נתקבלה.

עוד בכיכר TV

> ארגון הטרור דאעש - "המדינה האיסלאמית" פרסם תיעוד וידאו נוסף מהוצאות להורג המוניות. בסרטון נראים לוחמי דאעש לוקחים אחריהם עשרות שבויים, לבושים בבגד הכתום, לאורך חוף ים בלוב וטובחים בהם באכזריות.

> יממה לפני נפילתו למשכב של מרן פוסק הדור הגאון רבי שמואל הלוי וואזנר זצ"ל, וכחודש לפני פטירתו, תועד פוסק הדור מברך את נינתו בחביבות נדירה לרגל נישואיה.

> ולסיום: סרטון שמגיע אלינו מבריסל, בלגיה, שם נאלצה המשטרה המקומית לרדוף אחר חבורה עליזה של זברות שנתפסה משוטטת ברחובות העיר.

> מזג האוויר: מחר יהיה בהיר עד מעונן חלקית, תורגש עלייה ניכרת בטמפרטורות וייעשה חם מהרגיל לעונה ויבש.

צילומים: לע"מ, הלל מאיר, סוכנות תצפית ומוטי קמחי - ynet

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר