פרסום ראשון

עתירה: למנוע את תקצוב ה'עלייה לרגל' שארגן "אל המעיין"

‫עו"ד יוסי חביליו עתר לביהמ"ש בדרישה למנוע מעיריית ירושלים להעביר תקציב של 400 אלף שקל לאירוע 'הקבלת פני רבו' שנערך ע"י אל המעיין בפסח בטענה ל"אירוע פוליטי" • ש"ס: "לתנועת ש"ס לא היה קשר לאירוע" • העירייה: "היועץ המשפטי לעירייה אישר את התמיכה לאירוע" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
מעמד הקבלת פני רבו של אל המעיין (צילום: יעקב כהן)

פרסום ראשון: עו"ד יוסי חביליו, מי שהיה היועץ המשפטי של עיריית ירושלים, עתר היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בירושלים בבקשה לבטל את החלטת עיריית ירושלים לממן את כנס 'אל המעיין' באצטדיון 'הארנה' בעיר במהלך חג הפסח, בטענה כי מדובר באירוע פוליטי. על פי העתירה - העירייה הסכימה לממן 400 אלף שקלים עבור האירוע.

בעתירה המנהלית של עו"ד חביליו, בשם עמותת 'צחור' נכתב: "טענות העתירה בתמצית הינן כי האירוע היה מתוכנן מראש והתקיים בפועל כאירוע פוליטי ו/או פוליטי, בחלקו המכריע, של מפלגת ש"ס ו/או נשא אופי פוליטי, ובכל מקרה זוהה לחלוטין עם מפלגת ש"ס, ולכן על פי הדין אסור לעירייה להשתתף במימונו. מעבר לכך, תטען העותרת כי הליך אישור תקצוב האירוע היה הליך שאינו כדין". חביליו מבקש מבית המשפט צו ביניים כדי למנוע עד לסיום ההליך המשפטי את העברת הכספים ל'אל המעיין'.

בהמשך העתירה כותב חביליו לבית המשפט: "על פי הפרסומים בכלי התקשורת השונים, מעדויות של אנשים שנכחו באירוע, ומצפיה בסרטים שתיעדו את האירוע, האירוע נשא אופי פוליטי. בין המשתתפים באירוע היו בכירי מפלגת ש"ס, לרבות יו"ר המפלגה חה"כ מר אריה דרעי, שאף נשא דברים, וכן יו"ר מועצת חכמי התורה, הרב שלום כהן, שגם הוא דמות המזוהה עם מפלגת ש"ס, אשר נשא דברים בכנס גם כן.

"השתתפו בכנס בניו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל, הרב דוד יוסף והרב הראשי לישראל יצחק יוסף, המזוהים אף הם עם מפלגת ש"ס. כל או רוב הנואמים באירוע היו אנשים המזוהים באופן מובהק וברור עם מפלגת ש"ס".

בשלב הזה מנסה חביליו להוכיח שהכינוס ב'הארנה' היה פוליטי, הוא מביא את דבריו של הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף על אריה דרעי וכותב לבית המשפט: "גם באשר לתוכן הנאומים, הרי שעל פי מה שפורסם ועל פי עדויות של אנשים שהשתתפו באירוע, ועל פי המופיע בתיעוד מצולם, גם הנאומים שנישאו, נשאו בחלקם תוכן פוליטי- מפלגתי. כך, למשל, באירוע היו התייחסויות מרומזות יותר או מרומזות פחות אל המאבקים בצמרת ש"ס שהובילו לבסוף להקמת מפלגתו של אלי ישי ואל הניצחון של ש"ס בבחירות, לטענת הדוברים, מול כישלונו של אלי ישי.

"למשל דבריו של הראשל"צ הגר"י יוסף אשר נאם באירוע, בהתייחסו לח"כ אריה דרעי, לפיהם: "הוא לא היה אחד שמחלק תה ועלה לגדולה" כאשר המנחה על הבמה מבהיר את דברי הרב הראשי ואומר: "הרב לא יכול להגיד מפורשות, אבל מי שהיה מחלק תה נשאר מחלק תה" ברמז לאלי ישי".

עו"ד יוסי חביליו (צילום מסך מתוך יוטיוב - התנועה לאיכות השלטון)

חביליו מצטט את דבריו של נשיא מועצת חכמי התורה הגאון רבי שלום כהן וכותב: "נשיא מועצת חכמי תורה, שאף היא מזוהה עם מפלגת ש"ס, מרן הגאון חכם שלום כהן אמר באירוע זה: "אני קורא לכל עדות ספרד, גם אלו שטעו לחזור אלינו". אין ספק כי הדברים כוונו למצביעי מפלגת יחד של אלי ישי, או למצביעים למפלגות אחרות, לחזור למפלגת ש"ס, ואין ספק כי המדובר באירוע שמטרתו להשיא הון פוליטי של חיזוק מעמדה של ש"ס בקרב הציבור החרדי-ספרדי".

חביליו מסכם את דבריו וכותב: "ניתן לומר כי כל אדם סביר מבין כי האירוע היה מפגן כוח ותמיכה של מפלגת ש"ס ומקורביה, וכל ניסיון להציג אותו כאירוע תרבותי-דתי גרידא ללא הקשרים וסממנים פוליטיים הינו היתממות ברורה בניסיון להכשיר העברת כספים שאינה כדין של עיריית ירושלים או גורמים אחרים. הדברים הללו גם עולים מן הפרסומים בכלי התקשורת שנעשו ללא קשר לעתירה וברובם המכריע מוצג האירוע כאירוע פוליטי של מפלגת ש"ס".

מתנועת 'אל המעיין' נמסר בתגובה כי "לא מדובר באירוע פוילטי אלא במעמד תורני שנערך מזה שנים רבות בשיתוף עיריית ירושלים".

מתנועת ש"ס נמסר בתגובה: "האירוע הינו של עיריית ירושלים בשיתוף עמותת אל המעיין לתנועת ש"ס לא היה קשר לאירוע".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "היועץ המשפטי לעירייה אישר את התמיכה לאירוע, בתנאים מסויימים, זאת לאחר שבחן את האירוע, אופיו ומטרותיו ווידא שלא מדובר באירוע פוליטי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר