אשת עצור חרדי: "הוא סובל מבעיות פסיכיאטריות, הצבא הורס אותו"

אלעד ס', גבר חרדי בן 27 שמתגורר בשנים האחרונות בארה"ב, נעצר כשהגיע לארץ בעוון 'השתמטות'. אשתו ל"כיכר השבת": "הוא סובל מבעיות פסיכיאטריות, הם הורסים אותו" (חרדים, צבא)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
מימין: העצור. משמאל: בני משפחתו שנמנעה מהם האפשרות לבקרו (צילום: שגיא טויל)

אלעד ס', חרדי בן 27 הנשוי לאמריקנית ואב לשניים המתגורר בארצות הברית כבר למעלה מחמש שנים, הגיע לארץ ביום חמישי האחרון ונעצר על ידי המשטרה הצבאית בגין השתמטות משירות צבאי. מאז מעצרו הוא שוהה בכלא 4 שבבסיס צריפין ואף הספיק לעמוד למשפט כמה פעמים.

אשתו מספרת כי הוא נמצא במצב פסיכיאטרי שלא מאפשר לו להתגייס לצה"ל גם אם היה חפץ בכך. כראייה לכך היא ניסתה להציג בפני הצבא מכתב מפסיכיאטר בו הוא כותב כי לעצור יש בעיות פסיכיאטריות קשות וכי הוא נוטל כדורים מידי יום.

ביום שישי האחרון ניסתה אשתו לבוא ולבקרו בכלא, אולם הש"ג המאבטח את עמדת הכניסה לבסיס סירב להכניסה בטענה כי עליה לפנות לקצין העיר, ומשזו לא הצליחה להגיע למשרדים - הביקור לא יכל להתקיים. לטענתה, היא באה להביא לו תרופות שעליו לקחת.

בשיחה עם "כיכר השבת" סיפרה י' כי הם הגיעו לארץ לביקור משפחתי ראשון מאז 2009. "אנחנו ידענו שיש לו צו עיכוב יציאה מהארץ והדרך היחידה היא להגיע לארץ לצבא. כשנחתנו הוא התבקש להגיע ללשכת הגיוס וכך עשינו. הגענו לשם כשבידנו מכתב מפסיכיאטר שהוא לא כשיר לשרת בצה"ל והם לא התייחסו לכך. הוא נעצר מייד".

היא קובלת על כך ש"מאז מעצרו הוא לא ראה קב"ן (קצין בריאות נפשי - צ״ג) והם לא ראו את המכתב של הפסיכיאטר. יש לו גם בעיות עם אוכל ובגלל שהוא בנאדם לחוץ ודיכאוני הוא לא אוכל בדרך כלל ושם הנושא מחריף".

"אני אזרחית אמריקאית, יש לי את הזכות לבוא ולדבר איתו" היא אומרת. "הוא אדם שלא כשיר לשרת והם פשוט הורסים אותו עוד יותר. הם לא מוכנים אפילו להביאו בפני קב"ן. הוא אדם נשוי והוא לא כשיר אז מה הם רוצים ממנו".

תגובת דובר צה"ל: "החייל נעצר בגין חשד לעבירת היעדר מן השירות שלא ברשות לתקופה של כ-5 שנים. מעצרו הוארך לשם איסוף נתונים הנוגעים להיעדרותו, והחלטה תתקבל בעניינו. הנ"ל רואיין על ידי מפקד בבסיס הכליאה, קיבל טיפול רפואי ומקבל ייעוץ משפטי מסנגור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר