עיריית חיפה חסמה שוב את הכניסה למפעלים מזהמים

גם הבוקר עיריית חיפה חסמה את הכניסה למפעלים מזהמים. ראש העיר יונה יהב, תקף בחריפות: "ממשלת ישראל הכריזה מלחמה על תושבי שליש מהמדינה. אנחנו במלחמה" (ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
חסימת המפעלים אמש (צילום: אביהו שפירא - YNET)

עיריית חיפה הורתה הבוקר (שני), שוב לחסום את הכניסות במחאה נגד זיהום המפעלים במפרץ ובדרישה לקבל מידע חד משמעי על רמת התחלואה באזור. צעד זה מגיע לאחר שאתמול חתם ראש העיר יונה יהב על צווי סגירה לארבעה מפעלים במפרץ.

זמן קצר לאחר מכן, חברת "בתי זיקוק לנפט" בעיר, פינתה באמצעות מנופים את משאיות העירייה שחסמו את שער כניסת המכליות לבתי הזיקוק ואת הכניסה למכל האמוניה במסוף הכימיקלים.

ראש העיר חיפה יונה יהב הגיב על המתקפה נגדו ואמר כי "ממשלת ישראל הכריזה לפני מספר ימים מלחמה על תושבי שליש ממדינת ישראל, שהם תושבי הישובים הבאים: חדרה, קיסריה, זיכרון יעקב, בנימינה, יישובי חוף כרמל, חיפה, חמשת הקריות, טבעון ועכו".

"הכותרות שמפרסמים בימים האחרונים משרדי הממשלה, הם מתקפה על כשני מיליון תושבים ממדינת ישראל.
מדינת ישראל לא יכולה להפקיר את בריאותם של תושבי המפרץ ולהתנהל כאילו 'הכול בסדר'", הוסיף.

ראש העיר אמר עוד כי בידיו נמצאים, "מסמכים רשמיים של מדינת ישראל מהעת האחרונה. בכמה מהם כותבים הגורמים המקצועיים כי התחלואה בסרטן אצל צעירים בחיפה היא מהנמוכות בין הערים הגדולות, וכי קיימת מגמת שיפור יוצאת דופן באיכות האוויר – ובמסמכים האחרונים קיימת סכנה ממשית לחיי הילדים".

לדבריו, "עיריית חיפה מתנהלת מזה שנים על פי נתונים שמפרסמים הגורמים המקצועיים בממשלה. אם הנתונים האחרונים נכונים, אנו דורשים להפסיק לאלתר את כל הפעולות של המפעלים המזהמים במטרופולין חיפה-קריות.
במידה והנתונים שהוצגו לאחרונה אינם נכונים שיגיעו לכאן ללא דיחוי נציגי הממשלה, יתייצבו ויבהירו מדוע זרוּ חרדה בציבור".

באשר לצעדי מחאתו הוא אמר כי זו רק ההתחלה. והוסיף, כי "הפעולות הבאות תהיינה דרמטיות למשק הישראלי.
מבחינתי כש"יש ספק" – "אין ספק" - אנחנו עם הילדים". הוא הוסיף, "הוכחנו בעבר: במלחמה ובניהול משברים אנו יודעים לתפקד ולהנהיג. נגמרו המשחקים - סדר היום של הנהלת העיר בוטל ואנו נעסוק רק בזה".

"אנו דורשים מממשלת ישראל לדעת לאלתר מה הם נתוני האמת. הילדים שלנו לא יהיו בני ערובה. בכל הנוגע לבריאותם - במלחמה כמו במלחמה כל האמצעים כשרים. מרגע זה אני נמצא במטה החירום שהוקם בלשכתי", סיים יהב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר