שפל חסר תקדים

זעזוע: נשות הכותל 'חטפו' ספר תורה בכותל המערבי

הבוקר הגיעו הנשים הפרובוקטיביות חברות ארגון "נשות הכותל" כמדי ראש חודש לשריד בית המקדש הכותל המערבי, אך הפעם גברה חוצפתם כשהם פרצו לעזרת הגברים והצליחו לחטוף ספר תורה ולקרוא בו • רב הכותל ה רב שמואל רבינוביץ: "אוי לאותה בושה! אוי לאותה חרפה. אצום כדין ספר תורה שנפל" (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
נשות הכותל והספר החטוף (צילום: מרים אלסטר - פלאש 90)

זעזוע בעולם היהודי: הבוקר (שני), כמדי ראש חודש, אירעה שוב מהומה ברחבת הכותל המערבי, כאשר הנשים הפרובוקטיביות מארגון "נשות הכותל" נכנסו לעזרת הגברים והצליחו בדרך לא לדרך לקחת ספר תורה ועל פי עדי ראייה, אף פרצו את המחיצות המוצבות בין עזרת נשים לגברים.

בשל השפל החדש התעוררה מהומה בין הנשים לגברים, כאשר המתפללים ניסו למנוע מהן להעביר את ספר התורה לעזרת הנשים, אולם אלו לא הצליחו והנשים הניפו אותו וקראו בו.

את המהלך הזה הגדירו בכותל כ"מהלך פרובוקטיבי שכל עניינו להבעיר את הכותל".

בלשכתו של רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ אמרו הבוקר כי בעמל רב של משטרת ישראל ועובדי הכותל נמנע עד כה שפיכות דמים של ממש.

רב הכותל גינה בתוקף את "ביזוי ספר התורה על ידי עמותה שולית שנלחמת את מלחמותיה על גבם של מתפללי ומבקרי הכותל, אשר יודעים להניח את העדפותיהם האישיות מאחור ולהרכין ראש בפני מסורת הדורות הארוכה של הכותל המערבי".

"אוי לאותה בושה! אוי לאותה חרפה", אומר רב הכותל, "אני קורא למזכיר הממשלה ולשר לענייני דתות, הרואים את החרפה והכוונות הפרובוקטיביות של קבוצה זו לתקן את התקנות של המקומות הקדושים בדחיפות, על מנת למנוע בעתיד חילול הקודש".

רב הכותל הוסיף כי הוא משתתף בצערו של תורם ספר התורה שנלקח לעזרת הנשים שהיה באותה שעה ברחבת הכותל המערבי וזעק בכאב על חילול הקודש, כשהוא מציין שהוא מקבל על עצמו לצום כדין ספר תורה שנפל.

ענת הופמן, יו"ר נשות הכותל מסרה בתגובה: "רב הכותל משתלח בנשות הכותל, משום שאנחנו היחידות שלא מוכנות להיכנע להקצנה הדתית המשתלטת על הכותל. על ראש הממשלה לרסן את רב הכותל ולעצור לאלתר את ההסתה שלו כנגד קבוצת נשות הכותל".

"הקריאה הנרגשת "ספר התורה בידינו", נשמעה הבוקר מפיהן של למעלה מ- 200 מתפללות, שהגיעו לתפילת ראש חודש אייר עם נשות הכותל, וזכו להניף את ספר התורה ולקרוא בו. הדבר התאפשר הודות למניין גברים שהתפללו בעזרת הגברים ונרתמו ליוזמת המתפללות, להעביר להן את הספר שברשותם לטובת התפילה בעזרת הנשים. מדובר בפעם הראשונה שנשות הכותל זוכות לקרוא באחד ממאה ספרי התורה השייכים לציבור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר