הגר"י יוסף ספד לרב ליכטנשטיין: "שריד לדור דעה"

הראשל"צ והרב הראשי הגר"י יוסף ספד לראש ישיבת הר עציון הרב אהרן ליכטנשטיין ואמר כי הוא שריד לדור דעה. הנשיא ראובן ריבלין ספד לו ואמר כי הוא "ארי שעלה מבבל" (דיין האמת)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשל"צ הגר"י יוסף והרב ליכנשטיין ז"ל (צילום: גרשון אלינסון)

אבל בציונות הדתית: הראשל"צ והרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף, ספד הבוקר (שני), לראש ישיבת הר עציון הרב אהרון ליכטנשטיין, שהלך הבוקר לעולמו: "פטירתו של הגאון הרב אהרון ליכטנשטיין שהרביץ תורה לצאן מרעיתו עשרות בשנים, היא אבידה גדולה לעולם התורני".

לדברי הגר"י יוסף: "הרב ליכטנשטיין שיייך לשרידי דור דעה, של רבנים שידעו שאין להתפשר על קוצו של יו"ד בהלכה היהודית ובד בבד בתוך עמם הם ישבו".

הרב יוסף סיפר כי: "זכורה לי במיוחד תמיכתו בפסק ההלכה של מרן אאמו"ר זצ"ל בנושא העלאת יהודי הפלאשמורה, נושא שלכאורה לא היה קשור אליו, אבל בכל זאת הוא מצא לנכון לתמוך ולסייע, יהי זכרו ברוך".

גם נשיא המדינה ראובן ריבלין ספד לרב ואמר: "הרב אהרון ליכטנשטיין היה בלשון חכמינו 'אריה שעלה מבבל'. כח תורני רב עצמה, איש מוסר, גדול תורה, חתן פרס ישראל לספרות תורנית שהקים יחד עם הרב עמיטל ז״ל עולם שלם של תורה.

"אישיותו הציבורית הטביעה את חותמה על הציונות הדתית ועל מדינת ישראל כולה. אני תקווה שתורתו ומורשתו ימשיכו להדריך את דרכינו. תנחומי למשפחתו ולתלמידיו הרבים", אמר ריבלין.

הרב ד"ר אהרן ליכנטנשטיין, ראש ישיבת הר עציון וממנהיגים הבולטים של הזרם המתון בציונות הדתית, נפטר הבוקר והוא בן 81.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר